De nachtmerrie van elke journalist komt uit. ‘Hoe redactioneler de vorm, hoe meer sluikreclame wordt gewaardeerd. Mensen vinden dat minder misleidend en meer acceptabel. Dit geldt zowel voor televisieprogramma’s als voor tijdschriften’, aldus Van Reijmersdal in Het Financieele Dagblad.
Commerciële invloed
Er zit ook een goede kant aan de commerciële invloeden, ontdekte Van Reijmersdal. ‘Het wordt vooral gewaardeerd als het merk echt iets toevoegt, zodat kijkers er nuttige informatie uit kunnen halen. Dit geldt vooral voor special-interestprogramma’s.’
Bron: distrifood.nl
Op 31 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
@wouter: de prangendste vraag is altijd: moet 007 ook wel eens poepen? En gebruikt hij dan huismerk-grijs of 3-laags zacht papier?
Gelukkig rijdt James weer in een Aston Martin. Inderdaad, die BMW lag er te dik op ;-)
Ook interessant zijn de knagende vragen wat je niet in beeld ziet. Gebruikt James Bond Edet of Popla? Maakt hij zijn margarita's met Cointreau of met Bols? En roert hij die? Sabbelt hij op King of op Faam-pepermunt tijdens de kerkdienst?
Juist doordat deze dingen NIET allemaal zijn ingevuld, kun je je met hem identificeren.
@Jacobus: ik zal het anders formuleren.
Als ik in een Amerikaanse film zie dat er een Nederlands product wordt gebruikt, vind ik dat best iets om trots op te zijn.
In Nederland zijn overigens de eerste twaalfjarigen met serieuze hersenfunctieproblemen door overmatig drankgebruik gesignaleerd...