Met de Parcer is het mogelijk om op ieder moment post, pakketten en zelfs maaltijdboxen te ontvangen zonder dat je daar thuis voor hoeft te zijn. Je hoeft ook niet meer naar een afhaalpunt.
Lekker makkelijk online bestellen, en vervolgens niet thuis zijn als het afgeleverd wordt. Wat een domper.
Dat nog altijd onopgeloste vervelende aspect van modern bestelgemak pakt Sesam Solutions aan met de slimme brievenbus 'Parcer'. Hij bestaat ook in een Food-versie, voor de levering van verse boodschappen en maaltijdboxen bijvoorbeeld.
'Frustratie'
"Ik vind niets zo vervelend als achter een pakket aan moeten gaan, terwijl ik het juist uit gemak online bestel,” zegt CEO Hans van Nikkelen Kuijper in het persbericht. "Uit onderzoek door Twinkle en PostNL blijkt dat 35% van de consumenten niet thuis is wanneer een pakket wordt afgeleverd, met als gevolg dat men moet wachten op een volgend bezorgmoment, of naar de buren of een servicepunt toe moet om het op te halen. Dit leidt tot frustratie bij de consument, bezorger en retailer en heeft een negatief effect op het milieu.”
Onafhankelijk van webshop of vervoerder
Sesam Solutions, een hightech start-up die 'technologische oplossingen bedenkt om het dagelijks leven te verbeteren', ontwikkelde een technologie waarbij één enkele pakketbrievenbus geïntegreerd is met de vervoerder en de webshops. Daardoor kan de consument overal online kopen en door iedere willekeurige vervoerder laten leveren. Voor postbezorgers en webretailers bespaart de Parcer transportkosten en -tijd omdat pakketjes altijd afgeleverd kunnen worden. De Parcer is ook te gebruiken voor retourzendingen.
De Parcer, een 'box' met een luxe, moderne uitstraling, is in de voortuin te plaatsen, of aan het huis te bevestigen en vervangt de normale brievenbus. Ook de gewone post kan in de Parcer bezorgd worden en het is mogelijk met meerdere mensen een Parcer te delen. De Parcer Food is voorzien van isolatie en een slimme sensor die de eigenaar waarschuwt als de temperatuur niet goed meer is voor versproducten.
Eenvoudig
Met je Parcer-account maak je per online bestelling een automatisch gegenereerde unieke Parcer-code. Die zet je bij de bestelling achter je naam, zodat hij op het adreslabel afgedrukt wordt. De bezorger tikt de code in op de Parcer om die te openen en het pakket er in af te leveren. De Parcer meldt vervolgens dat de zending is afgeleverd aan de accounthouder.
De Parcer is vanaf nu te bestellen, met een introductiekorting voor de eerste 1.000 bestellers. De eerste 3 maanden is het abonnement gratis, daarna kost het 2,95 euro per maand.
Fotocredits: Parcer, via Facebook
Dit artikel afdrukken
Dat nog altijd onopgeloste vervelende aspect van modern bestelgemak pakt Sesam Solutions aan met de slimme brievenbus 'Parcer'. Hij bestaat ook in een Food-versie, voor de levering van verse boodschappen en maaltijdboxen bijvoorbeeld.
'Frustratie'
"Ik vind niets zo vervelend als achter een pakket aan moeten gaan, terwijl ik het juist uit gemak online bestel,” zegt CEO Hans van Nikkelen Kuijper in het persbericht. "Uit onderzoek door Twinkle en PostNL blijkt dat 35% van de consumenten niet thuis is wanneer een pakket wordt afgeleverd, met als gevolg dat men moet wachten op een volgend bezorgmoment, of naar de buren of een servicepunt toe moet om het op te halen. Dit leidt tot frustratie bij de consument, bezorger en retailer en heeft een negatief effect op het milieu.”
Onafhankelijk van webshop of vervoerder
Sesam Solutions, een hightech start-up die 'technologische oplossingen bedenkt om het dagelijks leven te verbeteren', ontwikkelde een technologie waarbij één enkele pakketbrievenbus geïntegreerd is met de vervoerder en de webshops. Daardoor kan de consument overal online kopen en door iedere willekeurige vervoerder laten leveren. Voor postbezorgers en webretailers bespaart de Parcer transportkosten en -tijd omdat pakketjes altijd afgeleverd kunnen worden. De Parcer is ook te gebruiken voor retourzendingen.
De Parcer, een 'box' met een luxe, moderne uitstraling, is in de voortuin te plaatsen, of aan het huis te bevestigen en vervangt de normale brievenbus. Ook de gewone post kan in de Parcer bezorgd worden en het is mogelijk met meerdere mensen een Parcer te delen. De Parcer Food is voorzien van isolatie en een slimme sensor die de eigenaar waarschuwt als de temperatuur niet goed meer is voor versproducten.
Eenvoudig
Met je Parcer-account maak je per online bestelling een automatisch gegenereerde unieke Parcer-code. Die zet je bij de bestelling achter je naam, zodat hij op het adreslabel afgedrukt wordt. De bezorger tikt de code in op de Parcer om die te openen en het pakket er in af te leveren. De Parcer meldt vervolgens dat de zending is afgeleverd aan de accounthouder.
De Parcer is vanaf nu te bestellen, met een introductiekorting voor de eerste 1.000 bestellers. De eerste 3 maanden is het abonnement gratis, daarna kost het 2,95 euro per maand.
Fotocredits: Parcer, via Facebook
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 april krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 april krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Martin, het is door de jaren heen ons beleid geworden om die autoriteit aan de kwaliteit van de draden te ontlenen. Dat laatste is een uitdaging in de moderatie en voor de reageerders onderling. Net zo goed als we het een uitdaging vinden om als redactie niet te kleuren. Dat doen we alleen onder stukken met een auteursnaam, hoewel ik moet toegeven dat er grensgevallen zijn.
Wat je ergens van kunt vinden, is echt niet alleen wat de de redactie of ik ergens van kunnen vinden. Alle tonen in de reacties die je hieronder leest, dragen bij aan het beeld dat mensen zich kunnen vormen.
Dank derhalve voor je inhoudsdeskundige reactie, want die ontbrak zeker nog. Ik zal je bekennen: dit stukje kwam er om te kijken of mensen er rijp voor zijn: vers bestellen met het koelschap thuis.
Als ik kritisch mag zijn op jouw reactie: de Parcer is het begin van een ontwikkeling. Wat jij daar benoemt, zijn zaken waaraan gewerkt zal worden als het pakt.
Ikzelf zie overigens veel meer toekomst in diensten als Foodora en shared dining (via aanschuiven, afhalen of bezorgen); deze brievenbus heeft nog onvoldoende aansluitende diensten om een succes te kunnen worden, vermoedelijk ook om de redenen die je noemt (teveel onzekerheden en nog noodzakelijke ontwikkelingsaanpassingen).
Meer dan 1x in de week zelf koken is binnenkort niet meer van deze tijd voor mensen met een baan. Supermarkten gaan het moeilijk krijgen, cq. die warme kant-en-klaar diensten ook leveren met de spullen uit hun winkels. Daarom zeg ik: Foodora etc. hebben echt de toekomst en een gemakkelijker startpunt om zonder afhankelijkheden disruptief te kunnen zijn via de besteleconomie.
Wat een - laat ik het netjes zeggen - ongebruikelijke blog is dit. Foodlog publiceert over een apparaat. Wanneer kunnen we de (eventueel betaalde?) advertorials over mixers, foodprocessors etcetra verwachten?
Foodlog ken ik als een kritische blog. Door dit artikel onbecommentarieerd en zonder context (wat is er nog meer op de markt?) te plaatsen knabbelt Foodlog m.i. aan haar zorgvuldig opgebouwde autoriteit.
Inhoudelijk:
- Boodschappenservices hebben last van kleine marges en grote overheadkosten. Daarom moet een rendabele bestelling minimaal 75 euro omvatten. Dat levert een volume op dat niet in de Parcer past. De ter illustratie afgebeelde foodbox past er bijvoorbeeld niet eens in. Een flink stokbrood is al te groot.
- "De Parcer Food is voorzien van isolatie en een slimme sensor die de eigenaar waarschuwt als de temperatuur niet goed meer is voor versproducten." Onbedoeld wordt hier een pijnpunt aangestipt dat in de wereld van de boodschappenservices een beetje weggemoffeld wordt. Want hoe koel moet koel bij aankomst zijn, om het veilig te consumeren? En is die minimum-tempartuur onderweg (van producent naar DC naar orderpickpunt naar vervoerder(s) naar Parcer) altijd gewaarborgd geweest? Of waren er schommelingen? Ik zwijg nog maar over diepvries.
- Wat meet de Parcer eigenlijk? De temperatuur in de Parcer zelf? Wat zegt dat over de verse producten (die veelal in een aparte, speciale koelhoudverpakking zitten)?
- Hygiëne: daar zet ik vraagtekens bij. En ook dat is trouwens een puntje dat in de wereld van de boodschappenservices nog onbesproken is. Boodschappenservices gebruiken vaak retourboxen. De inhoud wordt aan de deur afgegeven, of gaat in dit geval de Parcer in. Maar heeft u wel eens goed in een winkelwagentje gekeken, in de super? De vorige klant legde daar nog dat bloederige biefstukje in. Het wagentje is nu droog geworden, u ziet wel wat vlekken, maar toch legt u daar nu uw verse krop sla op. Zo gaat het ook met al die retourboxen en boodschappendozen, van AH tot HelloFresh.
Last mile, temperaturen, hygiëne: alles hangt met alles samen. De online markt voor food staat nog in de kinderschoenen. En dit soort Parcers zijn een klein stapje vooruit. Net zoals de FreshPoints (https://www.youtube.com/watch?v=QEEmyaPE6VY) van Eerlijk Beter bijvoorbeeld, of de vele tientallen initiatieven van andere pioniers.
Maar ik maak nu wel even bezwaar tegen de schijnveiligheid van Parcer, als ze beweren te weten of "de temperatuur niet goed meer is voor versproducten".
Mark S. op 29 zegt ‘Met prijs zal dat een lastige worden.’
Kijk beste Mark en andere webwinkelaars alhier: staar je niet blind op de prijs. Dat is nou precies het huidig/hardnekkig misverstand, want dat is niet zo. Dit is de oorzaak van de steeds verdere verloedering der binnendorpen eerst, en de binnensteden er inmiddels achteraan. Men denkt voor een 10 cents euro stuk op de eerste rang te zitten, maar even zo vaak is men duurder uit.
Alvorens mij ter aankoop van dit of dat naar de man die ook repareren kan te begeven, schuim ik eerst even wat webwinkels af ter informatie. Daar is het handig voor. Vervolgens begeef ik mij naar de hardwerkende middenstander en koop direct, of bestel, daar het door mij gewenste artikel dat later door hem of zijn goedlachse knecht op de afgesproken tijd bezorgd wordt.
Jelui webwinkelaars zijn volledig verblind door die zogenaamde goedkoopte. Dat was men begin jaren 70 ook. Door de gebr. Molenaar met hun Wastora: honderden zaken legden vervolgens het loodje en uit alle Jorwerds sloeg God de deur achter zich dicht. Kruitvat en Trekpleister, Gamma en Karwei, Blokker en Marskramer: eenheidswinkels met een uitgekleed assortiment en weinig of zelfs geen enkele kennis van wat ze verkopen. Webwinkels doen de rest.
Benjamin Franklin zag het al: ‘The bitterness of poor quality, poor delivery and bad service remains long after the sweetness of low price is forgotten.’
Jeroen, die flatjes zijn te duur. Er wonen allemaal bejaarden en die delen niet. Ze waren ook tegen AirBNB. Daarom kun je het niet te gek maken.
#21 Dick,
"Ik heb inmiddels de vereniging van eigenaren van mijn flatje voorgesteld een geheel nieuw blok brievenbussen te plaatsen. "
meervoud brievenbussen!! > Kunnen jullie niet delen?
( je bent zeker van eerdere datum dan generatie Z of Y ;-)