Zou't helpen?
In Londen is een nieuwe winkelwagen geïntroduceerd die moet helpen in de strijd tegen overgewicht. Het slimme wagentje waarschuwt tegen junkfood en geeft een signaal op het moment dat ongezond voedsel in de wagen wordt gelegd. Bij barcodes met een te hoog vet-, zoet- of zoutgehalte gaan er rode lampjes branden op een scherm. In de persoonlijke computer kunnen gegevens over de winkelbezoeker worden ingevoerd, zoals de samenstelling van het gezin en bijvoorbeeld suikerziekte. Volgens de makers zal het wagentje niet daadwerkelijk de koop van junkfood tegenhouden, maar wel de klant beter laten nadenken over zijn aankopen.
bron: reclameweek
Dit artikel afdrukken
In Londen is een nieuwe winkelwagen geïntroduceerd die moet helpen in de strijd tegen overgewicht. Het slimme wagentje waarschuwt tegen junkfood en geeft een signaal op het moment dat ongezond voedsel in de wagen wordt gelegd. Bij barcodes met een te hoog vet-, zoet- of zoutgehalte gaan er rode lampjes branden op een scherm. In de persoonlijke computer kunnen gegevens over de winkelbezoeker worden ingevoerd, zoals de samenstelling van het gezin en bijvoorbeeld suikerziekte. Volgens de makers zal het wagentje niet daadwerkelijk de koop van junkfood tegenhouden, maar wel de klant beter laten nadenken over zijn aankopen.
bron: reclameweek
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Een nog betere, én makkelijker te bereiken, anti-obesitasmethode is, in dit geval, het gebruik van slecht onderhouden winkelwagentjes. Door de zelfremmende werking van de ongeoliede wielen verbrand je, je ongans duwend, calorieën terwijl je het wagentje vol laadt...
Hoe verleidelijk het beeld voor mijn geestesoog ook is (een winkelwagentje met soundbytes die door de hele winkel galmen ("Ooh, wat ongezond allemaal. Hier word je reuze dik van, hoor! Ga je dat aan je kinderen geven? Onverantwoordelijk!"), vrees ik dat dit een nieuwe trieste stap is in de verdomboïsering. Eten is ongezond als er een Goede Sticker op ontbreekt, als er een Rode Foutsticker op staat of als het je winkelwagentje tot een tirade aanzet. Allemaal uiteraard volgens de inzichten van de dag. Nee, dat is niet iets om blij van te worden.
Wouter, Reclameweek.nl is de online portal van het weekblad ReclameWeek. Dagelijks berichten we hier over het belangrijkste media-, reclame- en communicatienieuws. dit is wat hun site zelf claimt. Dus ik heb geen reden aan te nemen dat dit niet echt is.
Dom, want met geluid zou het veel beter werken. Js krijg namelijk een schaamte-effect als de wagen bij het kopen van een zak chips de winkelaar uit gaat schelden, alhoewel een zwaailicht ook wel helpt. Het wordt wel heel erg Harry Potter zo. Is het verhaal echt?