Eerst zorgde de spaaractie voor bestek bij Albert Heijn voor gemor op de sociale media omdat je voor een volledige bestekset wel voor €11.000 boodschappen moest doen, en dan nog moest bijbetalen. Met nog een week te gaan, blijkt de desondanks succesvolle actie onvoorziene gevolgen te hebben.

Op Twitter en Facebook verschijnen met regelmaat berichten (met foto's) van gloednieuwe messenbezitters die zich vergissen in de scherpte van de messen en zich verwonden. Hoe groot het probleem is, blijft onduidelijk. "Op de afdeling Spoedeisende Hulp van het OLVG (locatie Oost en West) in Amsterdam zijn in januari volgens een woordvoerder tien tot vijftien snijwonden geconstateerd die zijn ontstaan door Albert Heijn-messen", meldt de NOS.

Voor Albert Heijn reden in de filialen waarschuwingen op te hangen. "Wij willen natuurlijk dat mensen goede messen hebben, niet dat ze zich verwonden", zegt een woordvoerder. "En wij constateerden ook dat die verwondingen soms wel ontstonden. Vandaar de waarschuwingen. Hoewel die bij sommige klanten ook wel weer lacherige reacties oproepen: 'Een goed mes hoort toch scherp te zijn?'." Dat blijkt ook op twitter, waar de hashtag #ahmessen het zelfs tot 'trending' schopte.
NOS - Albert Heijn-messen voor sommigen te scherp
Reageer
  • Deel
Druk af