Eerst zorgde de spaaractie voor bestek bij Albert Heijn voor gemor op de sociale media omdat je voor een volledige bestekset wel voor €11.000 boodschappen moest doen, en dan nog moest bijbetalen. Met nog een week te gaan, blijkt de desondanks succesvolle actie onvoorziene gevolgen te hebben.
Op Twitter en Facebook verschijnen met regelmaat berichten (met foto's) van gloednieuwe messenbezitters die zich vergissen in de scherpte van de messen en zich verwonden. Hoe groot het probleem is, blijft onduidelijk. "Op de afdeling Spoedeisende Hulp van het OLVG (locatie Oost en West) in Amsterdam zijn in januari volgens een woordvoerder tien tot vijftien snijwonden geconstateerd die zijn ontstaan door Albert Heijn-messen", meldt de NOS.
Voor Albert Heijn reden in de filialen waarschuwingen op te hangen. "Wij willen natuurlijk dat mensen goede messen hebben, niet dat ze zich verwonden", zegt een woordvoerder. "En wij constateerden ook dat die verwondingen soms wel ontstonden. Vandaar de waarschuwingen. Hoewel die bij sommige klanten ook wel weer lacherige reacties oproepen: 'Een goed mes hoort toch scherp te zijn?'." Dat blijkt ook op twitter, waar de hashtag #ahmessen het zelfs tot 'trending' schopte.
NOS - Albert Heijn-messen voor sommigen te scherp
Op Twitter en Facebook verschijnen met regelmaat berichten (met foto's) van gloednieuwe messenbezitters die zich vergissen in de scherpte van de messen en zich verwonden. Hoe groot het probleem is, blijft onduidelijk. "Op de afdeling Spoedeisende Hulp van het OLVG (locatie Oost en West) in Amsterdam zijn in januari volgens een woordvoerder tien tot vijftien snijwonden geconstateerd die zijn ontstaan door Albert Heijn-messen", meldt de NOS.
Voor Albert Heijn reden in de filialen waarschuwingen op te hangen. "Wij willen natuurlijk dat mensen goede messen hebben, niet dat ze zich verwonden", zegt een woordvoerder. "En wij constateerden ook dat die verwondingen soms wel ontstonden. Vandaar de waarschuwingen. Hoewel die bij sommige klanten ook wel weer lacherige reacties oproepen: 'Een goed mes hoort toch scherp te zijn?'." Dat blijkt ook op twitter, waar de hashtag #ahmessen het zelfs tot 'trending' schopte.
Ik heb er ook een, bij de Philips Dab radio kan de antenne in je oog komen. sluikreclame?
Het bericht zong al eerder rond. Ik viel over een detail. In een enkele Eerste Hulpafdeling van een enkel ziekenhuis werden snijwonden behandeld van lui die een mes van Albert Heijn noemden als oorzaak. Goed mogelijk. Maar hoeveel mensen noemden het mes bij de naam van de kruidenier? Tien tot vijftien. Dat kan niet. Zo onnauwkeurig maakt het ongeloofwaardig. Te meer daar, voor zover ik weet, nergens anders bij Eerste Hulp het Heijnmes werd genoemd.
Ruim een jaar geleden sneed een chef in Zeeuws Vlaanderen een plakje van een van zijn duimen. De Nederlandse vertegenwoordiger van de Duitse fabrikant van het mes maakte er trots melding van. Zo scherp! Het was een nieuw keukenmes van Fissler die tot dan alleen pannen maakte.