AB InBev, de grootste bierbrouwer ter wereld, verkocht vorig jaar nauwelijks meer bier dan het jaar ervoor, 0,6%, maar zag wel de omzet stijgen met 5,1%, schrijft De Standaard. Consumenten, vooral in westerse landen, laten het gewone biertje staan en geven de voorkeur aan een duurder speciaalbier. De omzet van de High End Company, de divisie van de Belgisch-Braziliaanse brouwer die de premium-bieren omvat, nam met 25,8% toe. In de VS leverde publieksbier Budweiser flink marktaandeel in, weet De Tijd. De winst van het hele bedrijf steeg met 64% naar $7,9 miljard, door de succesvolle overname van SAB Miller en het economisch herstel in Brazilië. "De beste prestatie in drie jaar", klinkt het. "We zijn goed op weg om het meest succesvolle integratie-project dat we ooit hebben uitgevoerd tot een goed einde te brengen".
De Standaard - AB InBev ziet bierconsumptie stagneren
Reageer
  • Deel
Druk af