Vandaag lanceert de Rijksoverheid de campagne ‘Iedereen doet wat’ om Nederlanders te helpen bij het maken van duurzame keuzes in en rond het huis. De campagne is een samenwerking tussen de Rijksoverheid (de ministeries van Economische Zaken, Binnenlandse Zaken, Infrastructuur & Waterstaat en Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit) en verschillende bedrijven en maatschappelijke organisaties.
De boodschap van de langjarige campagne is dat iedereen kan bijdragen aan de klimaattransitie: “groot of klein, goedkoop of duurder”, luidt het op de website. Of je nu zonnepanelen installeert of minder voedsel wilt verspillen, iedereen kan ‘wat’ doen.
Op iedereendoetwat.nl staan allerlei mogelijkheden om duurzamer te leven. Zo kun je bijvoorbeeld gloeilampen vervangen door ledlampen, de vloer laten isoleren of een waterbesparende douchekop nemen. De website telt zo’n 20 verduurzamingsmogelijkheden en wordt de komende jaren aangevuld, naarmate de klimaattransitie vordert.
De deelnemende partijen, waaronder ABN-AMRO, bol.com, de Nederlandse Spoorwegen (NS) en Lidl, zijn op de campagnesite te vinden.
Rijksoverheid - Klimaatcampagne ?Iedereen doet wat? van start
De boodschap van de langjarige campagne is dat iedereen kan bijdragen aan de klimaattransitie: “groot of klein, goedkoop of duurder”, luidt het op de website. Of je nu zonnepanelen installeert of minder voedsel wilt verspillen, iedereen kan ‘wat’ doen.
Op iedereendoetwat.nl staan allerlei mogelijkheden om duurzamer te leven. Zo kun je bijvoorbeeld gloeilampen vervangen door ledlampen, de vloer laten isoleren of een waterbesparende douchekop nemen. De website telt zo’n 20 verduurzamingsmogelijkheden en wordt de komende jaren aangevuld, naarmate de klimaattransitie vordert.
De deelnemende partijen, waaronder ABN-AMRO, bol.com, de Nederlandse Spoorwegen (NS) en Lidl, zijn op de campagnesite te vinden.
#5, Jos, waar wil je geboortebeperking dan promoten en hoe?
Ik zie niets over geboortebeperking op de site. Promoot dan i.i.g. condooms, scheelt ook nog eens een hoop ziektekosten.
Sytske Barkhuis Ze komen bij ons op het bedrijf omdat we aan de weg timmeren met een goed, eerlijk verhaal. Daar hebben de ouders een goed gevoel bij en willen het met het gezin ervaren.
Er is verwondering aan beide zijden, zoals gezegd het ontbreken van basiskennis zoals wat is leven, hoe werkt het, zijn wij daarvan afhankelijk? Aan de andere kant zien zij hoe het groeit hoe complex het is en hoe mooi de ogenschijnlijk eenvoudige natuur is. Een struik aardappelen uit de rug trekken samen met de kinderen is een eyeopener en naast de aardappelen het bodemleven ervaren. Laten zien wat dat betekend er gaat voor hen een wereld open.
#2 Arnold,
Ben je zelf naar een basisschool in de stad gegaan en heb je daar vragen gesteld? Of heb je dit van horen zeggen?
Frank Eric van der Meer, Zou het ook te maken hebben met een bewustwordingsproces van de burger? Denk overigens dat het veel breder getrokken moet gaan worden en de burger weer moet gaan beseffen wat leven inhoud, hoe leven en gezond leven tot stand gekomen is en in stand gehouden kan (moet) worden.
Als de overheid een echte visie heeft maakt ze werk van het verbinden van de burger met de boer. Zij kunnen laten zien wat echt belangrijk is om gezond te kunnen overleven, we kunnen samen nog (weer) veel leren van de natuur.
Ga eens naar een basis school in de stad en stel een paar vragen over voedsel en de natuur, je schrikt je kapot, is het dan raar dat discussies ontsporen en de kern niet raken?