"Uit boosheid over de hoge tarieven van Thuisbezorgd.nl" zetten restauranthouders in alle hoeken van land eigen maaltijdbezorgdiensten op, schrijft het FD. De krant bericht over initiatieven in Enschede, Zwolle, Almere, Goes, Hellevoetsluis en Emmen waar restaurants zelf gaan bezorgen en hun contract bij Thuisbezorgd.nl opzeggen. Er blijkt zelfs een landelijk werkende concurrent in de maak: Eten.com. De lokale initiatieven delen allemaal dezelfde uitgangspunten: geen of aanzienlijk minder commissie dan Thuisbezorgd.nl, en een gezamenlijk marketingoffensief.
Thuisbezorgd.nl verhoogde per 1 januari jl. zijn commissie van 12% naar 13%. Op BNR vertelde oprichter Jitse Groen vorige week dat dat nog steeds achterblijft bij wat zijn internationale concurrenten doen. Volgens Thuisbezorgd.nl heeft de tariefsverhoging tot 10 opzeggingen geleid en is "de overgrote meerderheid van de ruim 7.000 aangesloten restaurants gewoon tevreden".
Thuisbezorgd.nl verhoogde per 1 januari jl. zijn commissie van 12% naar 13%. Op BNR vertelde oprichter Jitse Groen vorige week dat dat nog steeds achterblijft bij wat zijn internationale concurrenten doen. Volgens Thuisbezorgd.nl heeft de tariefsverhoging tot 10 opzeggingen geleid en is "de overgrote meerderheid van de ruim 7.000 aangesloten restaurants gewoon tevreden".
Samenwerken om de macht te breken van de tussenhandelaar, lijkt me een prima plan. Tussenhandel levert toch nauwelijks wat op voor de economie. Kun je je geld beter in het eten steken als consument en direct bij de bron bestellen.