Internetmagazine Grist toont waar die grote financiële injecties toe kunnen leiden. Een paar dagen geleden was de uitslag volgens peilingen nog als volgt: bijna 40 procent voor, ruim 50 procent tegen en 10 procent twijfelt. Maar een paar dagen daarvoor was de stemming nog 44 procent voor, 42 procent tegen. De verschuiving is waarschijnlijk geheel op het conto te schrijven van de financiële injecties van diverse grote bedrijven die zich in de tussentijd in het 'tegen'-kamp gevoegd hebben. Onder andere Coca-Cola en de Biotechnology Industry Organization zorgden voor extra reclamegelden, in totaal ter waarde van zo'n 3,3 miljoen dollar.

Het 'voor'-kamp, dat veel 'groene', duurzaam en biologisch georiënteerden onder z'n aanhangers telt, stelt daar een paar simpele en indringende filmpjes tegenover. Bezorgde mama's en papa's stellen dat je als 'mom' of 'dad' toch zeker wilt weten wat je in je kind stopt. Prop 37 'will raise your food IQ, but not your grocery bill'. Het verhoogt je eet IQ en kost geen cent meer, zeggen de voorstanders.



Fotocredits: Leo Reynolds
Dit artikel afdrukken