Wasmiddelen- en zeepfabrikant Procter & Gamble (P&G) heeft merkenregistraties aangevraagd voor populaire sociale media kreten als LOL en WTF. De schoonmaakmiddelenproducent wordt een dagje ouder en heeft moeite nieuwe jonge klanten te vinden voor zijn grote merken, zoals Dash, Febreze en Head & Shoulders. Millennials en jongeren blijken de voorkeur te geven aan huismerken of producten van kleine bedrijven en zijn weinig merkentrouw, aldus de DailyMail.

P&G-commissaris Nelson Peltz verweet het bedrijf recent een 'oudbakken' doelgroepenbenadering. Volgens hem moet P&G "deze eeuw instappen en klanten bieden wat zij willen en niet wat P&G ze wil bieden." Met kreten als LOL (Laughing out loud), WTF (What the fuck), NBD (No big deal) en FML (Fuck my life) zou P&G een 'coole' indruk willen maken op de grillige millennials. De merkaanvragen liggen vooralsnog bij het US Patent & Trademark Office, dat nadere toelichting heeft gevraagd alvorens de merken - eventueel - toe te kennen. Welke producten straks mogelijk met LOL als marketingversterkende kreet op de markt komen is ook nog niet bekend.
Daily Mail - WTF? Procter & Gamble wants to trademark LOL and other internet slang
  • Deel
Druk af