image Overal ter werld krijgt brood zijn kernwaarde weer terug. Daarnaast worden er steeds meer functionele eigenschappen aan brood toegevoegd. Maar bakkers moeten niet blind imiteren. Zij moeten zich afvragen hoe zij buitenlandse producten en smaken in hun eigen producten voor hùn eigen klanten kunnen integreren. Maar daarbij moeten ze vooral niet van de traditie afstappen, want wit, bruin en volkoren blijven altijd.

Dat zegt Cees Hack, sinds 2 januari algemeen directeur van de Sonneveld Group. Hack is opgeleid als bakker en heeft daarna in verschillende ambachtelijke en industriële bakkerijen gewerkt. Daarnaast is hij ruim zeven jaar leraar geweest op de bakkerijopleiding in Breda. Na zijn studie levensmiddelentechnolie werkte hij bij Unilever en DSM.
Hack heeft al meteen na zijn aantreden maatregelen genomen om de organisatie bij Sonneveld platter te maken, om in de toekomst sneller trends te kunnen communiceren naar de bakker. Het gaat er om innovaties te vertalen naar de specifieke situatie. De bakker moet producten krijgen die hij nodig heeft tegen een goede prijs. Daarnaast blijven voedselveiligheid en transparantie als rode draad door de organisatie heen lopen. De bakker blijft centraal staan, benadrukt Hack.

bron: Bakkerswereld