In een persbericht schrijft Wakker Dier vandaag dat het onderzoek deed en daarbij ontdekte dat consumenten geen keuze krijgen om voor niet-plofkipproducten te kiezen. De organisatie leidt het persbericht als volgt in: Bij bijna driekwart (73%) van het kip-assortiment in supermarkten kunnen klanten alleen voor plofkip kiezen en is er geen diervriendelijker alternatief te koop. Dit blijkt uit onderzoek van Wakker Dier naar 724 kip-producten bij de 10 grootste supermarktketens.
Het volledige persbericht is te lezen via de balk in de link onder de titel van dit bericht.
@Robin, fijn dat je je ervaring deelt.
Maar vindt jij ook dat er op die kip van morgen die nog ontwikkeld moet worden, er een label moet komen,
-mit or ohne gentechnic?
-immers een voorwaarde/argument van de CBL nu van die kip van morgen is dat er alleen maar "duurzame soja" wordt gebruikt van de RTRS deal?
-dus die voorwaarde wordt als argument gebruikt dat 'dingen' verbeteren.
-als je dat als CBL duidelijk als argument gebruikt dan is de essentie van het verhaal toch of er gentech soja gebruikt een parrallel en nog belangrijker argument als het woord duurzame soja als je de wereldwijde discussie bekijkt?
Dit is echt essentieel als je kijkt naar de kip van morgen concept en gedachtegang en bedoeling in mijn ogen van de CBL.
Immers voor de CBL zou een klant koning moeten zijn.
Ik ben benieuwt hoe anderen het zien, wat denk jij?