In de nieuwe campagne ‘Plofkipjes, spaar ze allemaal!’ komt Wakker Dier in actie tegen de plofkip in het McNuggets Happy Meal van McDonald’s. Alle kipproducten van de fastfoodketen zijn, ondanks het nieuwe groene logo, nog gemaakt met plofkip.

Wakker Dier wil de ouders van jonge kinderen waarschuwen voor het 'leed' in het Happy Meal. McDonald’s profileert zich immers als familierestaurant.

Per e-mail aan de NGO en op de website van de fastfoodketen geeft McDonald's zelf toe plofkip te gebruiken, schrijft Wakker Dier. Wel probeert de keten met kortere transporttijden, wat extra leefruimte en een eigen controlesysteem het leed van de dieren te verzachten. Tot verdriet van Wakker Dier blijft de gebruikte kip een snelgroeiende plofkip.

In een, ogenschijnlijk, luchtige commercial haakt Wakker Dier aan bij de speeltjes die de fastfoodketen in het Happy Meal stoot. Kreupele Cripple, volgevreten Fatty, oververhitte Puffy en Blisty met zijn voetzweren moeten de ouders van jonge kinderen op het dierenleed achter de kipnuggets wijzen. 'Spaar ze allemaal!'
Bron: Wakker Dier - Wakker Dier in actie tegen plofkip in McDonald?s Happy Meal | Persberichten | Wakker Dier