Wakker Dier wil de ouders van jonge kinderen waarschuwen voor het 'leed' in het Happy Meal. McDonald’s profileert zich immers als familierestaurant.
Per e-mail aan de NGO en op de website van de fastfoodketen geeft McDonald's zelf toe plofkip te gebruiken, schrijft Wakker Dier. Wel probeert de keten met kortere transporttijden, wat extra leefruimte en een eigen controlesysteem het leed van de dieren te verzachten. Tot verdriet van Wakker Dier blijft de gebruikte kip een snelgroeiende plofkip.
In een, ogenschijnlijk, luchtige commercial haakt Wakker Dier aan bij de speeltjes die de fastfoodketen in het Happy Meal stoot. Kreupele Cripple, volgevreten Fatty, oververhitte Puffy en Blisty met zijn voetzweren moeten de ouders van jonge kinderen op het dierenleed achter de kipnuggets wijzen. 'Spaar ze allemaal!'
Probleem van wakker dier is dat ze hun eigen waarheid willen creëren en jammer genoeg zijn er ook mensen die in die onwaarheden trappen.
"Zoals we al vaker hebben gesteld, gebruikt McDonald’s reguliere kip van vaste en gecertificeerde leveranciers, die tijdens het productieproces met respect en zorg omgaan met de kippen. Wij zijn open en transparant over onze kipketen. Daarom hebben we Wakker Dier al eerder uitgenodigd om onze kipketen te komen controleren. Daar zijn zij tot op de dag van vandaag niet op ingegaan."
Ik heb met een aantal veehouders gesproken die hetzelfde als hierboven beschreven staat aan wakker dier hebben voorgesteld. Alleen WD wil jammer genoeg hun eigen waarheden verkondigen.
Het zou een leuke opluchting zijn als er actie tegen WD wordt gevoerd.