Het opvallendst is het verschil bij Jumbo. De Veghelse supermarktketen blijkt landelijk 3 verschillende prijsniveaus te hanteren. Afhankelijk van de concurrentie in de directe omgeving van een filiaal kost bijvoorbeeld een potje Hellmann's mayonaise bij Jumbo in Almelo €2,19, in Rijssen €2,53 en in Wierden €2,65. Van de Jumbo-vestigingen in Nederland hanteert 14% de laagste prijzen, 32% de middelste en 54% de hoogste. In Friesland, Groningen en Limburg zijn vrijwel alleen maar 'dure' Jumbo's te vinden, vanaf Utrecht verder naar de Randstad zijn de goedkopere frequenter. Logisch, omdat daar de concurrentie groter is.

Ook Hoogvliet en PLUS blijken prijsdiffentiatie binnen de keten te hanteren. Bij Hoogvliet is de verhouding ongeveer 50%-50% tussen de dure en de goedkope filialen, bij PLUS is 10% goedkoper, constateerde de Consumentenbond.

De Bond keek ook naar de prijsverschillen tussen A-merken en huismerken bij de verschillende supermarktketens in ons land. Het prijsgat tussen huismerken, zoals AH-huismerk, G’woon, Perfekt en Markant en A-merken is de afgelopen 3 jaar met 5% gegroeid. Huismerken zijn nu gemiddeld 36% voordeliger dan A-merken. Het grootste verschil mat de Consumentenbond bij Dirk, die huismerken 40% goedkoper maakt dan A-merken. Discountsupers Aldi en Lidl, die weinig A-merken verkopen, zijn nog steeds "de huismerkkampioenen". Hun huismerken "zijn 15% goedkoper dan de gemiddelde prijzen in supermarkten". Twee jaar geleden was dat nog 20 à 22%. Spar blijkt met zijn huismerken het duurst te zijn van de Nederlandse supermarkten.

Wil je je A-merken tegen de laagste prijs in huis halen, dan blijkt bezorgsuper Picnic de goedkoopste supermarkt - afgezien van tijdelijke 'stunt'-aanbiedingen, waarmee je nu eens bij deze keten, dan weer bij een andere goedkoper uit bent. Picnic is voor het door de Consumentenbond gepeilde pakket 6% goedkoper dan gemiddeld en krijgt daarom het predicaat "Laagste prijs A-merken". Met gemiddeld 12% meerprijs is Spar ook het duurst voor wat betreft de A-merken.