Dat zeggen tenminste hun nieuwe media-adviseurs. De werkelijkheid blijkt weerbarstiger. Trouwe foodloglezer Sander Janssens maakte ons attent op het feit dat het blog van McDonalds over voedselkwaliteit en alle bijzonderheden van McDo van de PC-buis is verdwenen.
We hebben gezocht maar konden niet ontdekken dat het verdwijnen van het blog bekend is gemaakt. Het verdween dus met stille trom, kort nadat afgelopen augustus bekend werd gemaakt dat Algemeen Directeur Jo Sempels en andere medewerkers met klanten zouden gaan chatten op het blog.
Je kreeg toegang tot het blog was de hoe meer je weet-pagina van de McDonald's site. Inmiddels blijken alle links gebroken en is het blog onvindbaar. Er zijn nog wat sporen met pikante stukjes tekst over gewiste reacties op te vinden. Kijk even naar dit, dit en dit voorbeeld. Meer is er niet te vinden.
Unilever zal er vast blij mee zijn, want dat bedrijf is net van start met Yunomi en stapt uit de sluikreclame die het bedrijf leerde ontwikkelen in Koffie Tijd en Life & Cooking. Ook Unilever is potentieel een bedrijf dat niet kan omgaan met de sociale wetten van web twee en drie punt nul. Ook daar wachten we met spanning de moderatie van de reacties af. Vooralsnog ziet het er braaf blond uit. We kunnen even helpen testen.
Niet echt slim van McDonald om blog alweer te staken... Dit roept alleen maar vraagtekens op over de voedselkwaliteit... Niet echt handig voor imago. Bloggen is voor langere termijn. http://www.mcdonalds.nl/hoemeerjeweet is nog wel in de lucht. McD had vast niet al die kritische reacties verwacht. De blog was met overige communicatieuitingen en assortiment ook niet helemaal geloofwaardig. Beter was geweest transparant te zijn. Doelstelling over verbeteren kwaliteit voedsel aan te geven + helder waar Mac nu staat + stappen die MacD gaat nemen. Op mij komt nieuwe 'groene' uiterlijk 'restaurants', sportsponsoring, sponsoring 30 min bewegen in combinatie met Mac Donalds menu enigszins dubbel over.