Gezondere producten, maar ook effectieve en originele manieren om deze te promoten verdienen een beloning, meent het Voedingscentrum. Daarom nomineerde zij uit 31 inzendingen vijf bedrijven:
-Becel Meergranen Volkorenbrood - Unilever Benelux
-Bonduelle Pure - Bonduelle
-Fruit Below Zero - IJspaleis B.V.
-Kleintje Kips' voor Kids - Zwanenberg Food Group
-VollerKoren - GB Plange
Van 6 tot en met 12 november kunnen consumenten stemmen op het product van hun keuze. Op 17 november maakt het Voedingscentrum de winnaar bekend. De fabrikant met de meeste stemmen krijgt een jaar lang exclusief recht op gebruik van het beeldmerk 'Winnaar Jaaprijs Voedingscentrum 2009'. Dit logo mag worden gebruikt op verpakkingen en in reclame- en voorlichtingscampagnes.
bron: voedingscentrum met dank aan levensmiddelenkrant.nl
<i>Maar er zijn ook momenten dat je lekker wilt genieten van bijvoorbeeld een ijsje zonder dat dit consequenties heeft voor je gezonde levensstijl</i>
Is het al iemand opgevallen hoe "consequenties" in de dieetnieuwspraak steeds meer de betekenis krijgt toegemeten van "nadelen" in plaats van gewoon "gevolgen"?