"Marc van der Lee weg bij Vion" kopt Boerderij. In het oorspronkelijke persbericht staat het zo:

VION wijzigt invulling afdeling Communicatie
Naar aanleiding van wijzigingen in de structuur van VION en een andere en vernieuwde strategische invulling van de afdeling Communicatie heeft de directie van VION Food Group besloten de externe communicatie te outsourcen. Hiermee komt de positie van Marc van der Lee, Director Communications VION Food, te vervallen. Marc van der Lee is sinds 2001 werkzaam voor de onderneming. De directie dankt hem voor zijn jarenlange betrokkenheid en uitstekende inzet voor VION.


Varkensslachter Vion verkeert nog altijd in zwaar economisch weer en is moreel afgebrand door fraude-affaires. Van der Lee kenmerkte zich door een hoge mate van benaderbaarheid voor de pers. Ook op Foodlog leverde hij zijn commentaren. De buitenwereld mag zich nu afvragen waarom een bedrijf dat gebaat is bij goede en inhoudelijk deskundige woordvoering kiest voor outsourcing van een taak die in zijn huidige, kwetsbare bestaansfase tot de kernfuncties mag worden gerekend. Van Michiel Herkemij, de nieuwe directievoorzitter van Vion, is sinds zijn aantreden begin dit jaar nog niets in de pers of via openbare optredens vernomen.