Unilever wil het de consument "makkelijker maken om gezonder te leven". Daarom bevatten de verpakte roomijsproducten van Unilever straks nog hoogstens 250 kilocalorieën per stuk, aldus de multinational in The Guardian. Smaak en kwaliteit van de ijsjes blijven hetzelfde.
De prijs van de ijsjes gaat ook omlaag, maar wel iets minder hard. Unilever had in 2012 al het formaat van verschillende kinderijsjes in Groot-Brittannië verkleind, zodat deze niet meer dan 110 calorieën bevatten.
#10.3 Jarno heeft gelijk.
Als ze kleiner worden ze dan ook goedkoper? Reken maar van niet!
Je bent niet bevredigd en neem je er nog maar een. Tel uit de winst.
Unilever wil het de consument "makkelijker maken om gezonder te leven".
Laat me niet lachen, gieren en brullen. Zij zitten met een aureool te lachen achter hun bureaux.
Ze willen alleen maar zoveel als mogelijk winst maken. Of ik wordt groter en lijken de Corneto’s kleiner als vroeger toen ik kind was, of de Cornetto’s worden kleiner.
Geleidelijk worden producten kleiner, minder grondstoffen dus goedkoper.
Nog even en suiker wordt vervangen door zoetstoffen (dat is ook goedkoper), koekjes glutenvrij en de chocolade fairtrtade.
Dan maar geen Cornetto’s meer. Laat me niet naaien.