image

Elk jaar geven de Belgen zo'n 19 miljard euro uit aan voeding, drank, onderhoudsproducten en tabak. 93,4 procent daarvan wordt uitgegeven in supermarkten. Sinds 1972 al onderzoekt de consumentenorganisatie Test-Aankoop welke supermarkten de goedkoopste zijn.

Delhaize hanteert een eigen prijsvergelijkingsmethode die door het OIVO gecertificeerd is. Deze prijsvergelijkingen geven heel andere resultaten weer.

Delhaize voert een ‘juiste prijs’-beleid waarbij enkel de beste kwaliteit wordt geselecteerd en aan de beste prijs wordt aangeboden. Kwaliteit is een criterium waarop Delhaize geen toegevingen doet, staat vandaag op pressreleases.be te lezen.

Of Delhaize de wereld kan overtuigen van haar 'juiste prijzen'-beleid valt nog af te wachten. Maar het slaagt er alvast in de twee grootste consumentenorganisaties in België uit elkaar te spelen.

Een verhaal over geloofwaardigheid, met verschillende mogelijke scenario's over wie als winnaars of verliezers uit het strijdperk zullen treden.