De term vleesvervanger of vegetarisch trekt geen klanten aan, aldus een consumentenonderzoek van Campina. Volgens het onderzoek hebben termen als vleesvervanger of vegetarisch overwegend negatieve associaties onder consumenten.
Campina stelt dat wellicht termen als gezonde alternatieven of gezonde variatie beter werken. Door het schap verder ook wat opnieuw in te richten in duidelijkere categorieën, wordt er voor de consument ook meer variatie zichtbaar in het schap. Markt onder de maat
Volgens de producent van Valess leiden de huidige termen er toe dat het marktpotentieel voor vleesvervangers onvoldoende wordt benut. Consumenten eten gemiddeld slechts 7,5 keer per jaar een vleesvervanger.
Met Valess heeft Campina volgens eigen zeggen al veel mensen aangezet tot het eten van vleesvervangers. Circa 83 procent van de omzet van Valess komt van consumenten die zowel vlees eten als vleesvervangers als Valess.
bron: VMT
Azalaia, zoals je het al zegt, kunst is nep. Zo denk ik dus ook over het inconsequente benoemen van dit soort zaken.
Overigens hoe sta jij tegenover vlees wat gekweekt is in laboratoria, zonder dat daar een dier aan te pas is gekomen; het zgn kunstvlees