Vanaf morgen, maandag 7 april, is er weer een nieuwe snack bij de gouden boogjes verkijgbaar, het McMomentje. Dit is "de ultieme verwenburger" waarmee gasten een "moment voor zichzelf" kunnen nemen. Vandaar de naam. Het eerste McMomentje is de Chicken Salsa.
Voedingsgoeroe Vardit Kohn:
We zijn ons er bewust van dat we gezond moeten eten. Maar tegenover deze gezondheidstrend staat de focus op genieten. We gunnen onszelf op bepaalde moment echt iets lekkers. Op zo'n moment maakt het ons echt niet uit als er gezondigd wordt. McD omarmt de individualisering, en daar is niets mis mee. Maar waarom kunnen gezond eten en genieten niet samengaan in fastfood? Is dat de schuld van de consument en zijn verwachtingen? Of is de definitie van gezond eten fout? Is deze kleine verwenburger wel zo ongezond? raar woord trouwens, verwenburger. Voor het het overige ben ik van mening dat men moet ophouden om blaadjes sla en schijfjes tomaat ongevraagd in broodjes te stoppen.
Burger King is inderdaad zeer flexibel.
Ik heb er een tijd lang met enige regelmaat gedineerd. Ik kocht dan steeds een hamburger. Vroeg de employee: "wilt u daar kaas op?" Die vraag zal wel verplicht zijn. Ik: "Nee." Dat vraag-antwoordspel ging zo een keer of wat door. Toen dacht ik efficiënt te zijn en ik vroeg om: "een Whopper zonder kaas". Ik zag de hersens van het ventje kraken. Maar toch: "Wilt u daar kaas op?"