Het marktaandeel van Hershey's chocoladerepen kalft al jaren af. Klanten gaan op zoek naar gezondere, eiwitrijke snacks of geven de voorkeur aan andere merken of exclusieve chocolatiers. Alle reden voor Hershey's zich op een nieuwe groeimarkt te richten, de 'vleessnacks'.

Hershey’s kocht vorig jaar januari het vleessnackmerk Krave Jerky, omdat het "goed in onze portfolio van snacks en aangrenzende categorieën past”, zei Hershey's bij de overname. De vleessnacksmarkt groeide in de VS de afgelopen 5 jaar razendsnel met bijna 10% per jaar, en de premium-markt (waar Krave zich positioneert) groeide vier keer zo snel als de gewone merken.

Deze zomer lanceert de chocoladefabrikant een nieuwe lijn van gedroogde vleesrepen, ‘jerky bars’, meldt Quartz. Klanten kunnen zich verheugen op een 'gezonde snack met veel eiwitten' in verschillende smaken zoals zwarte kers/barbecue, citrus/basilicum en ananas.

Foto credit: fourpointgo