​Dat voorspelt horeca-adviesbureau Van Spronsen & Partners voor de komende 5 jaar in de publicatie Blurring in Beeld. Blurring, mengvormen van ​horeca en detailhandel, gaat in de toekomst nog veel meer voorkomen,

"Winkels die alcohol mogen verkopen, gratis gin-tonics bij het passen van een spijkerbroek, restaurants die geen kookboeken mogen verkopen, slijters die geen wijnproeverij mogen organiseren, coffeecorners waar fietsen en lp’s worden verkocht, boekwinkels met een terras, lunchrooms die kunst verkopen", zijn een paar van de voorbeelden die in 'Blurring in Beeld' aan de orde komen. Ondernemers en gemeenten zoeken steeds meer de grenzen van regelgeving op onder druk van veranderende marktomstandigheden en consumentengedrag.

Zo zetten gemeenten toch door met de VNG-pilot om met blurren te experimenteren, ondanks dat staatssecretaris Van Rijn fel tegen is. "Een aantal grote gemeenten trekken zich hier weinig van aan en zien het experiment als iets waarin ze voorloper kunnen zijn. [..] Gezien gesprekken die wij hebben met ambtenaren, ontwikkelingen in onze buurlanden en bijvoorbeeld het opstarten van een pilot mengvormen verwachten wij dat binnen 5 jaar regelgeving fors versoepeld wordt.” Hierbij worden ondernemers en gemeenten geholpen door talloze voorbeelden uit het buitenland, waar blurring al veel gebruikelijker is.
Bron: Out-of-Home - ?Steeds minder regels voor blurring-concepten?