Komend weekend barst in de VS de grootste sport- en mediahappening van het jaar los: de Super Bowl Week. De afsluitende finalereeks baseballwedstrijden om te bepalen wie 'landskampioen' wordt. Traditioneel gaat de Super Bowl gepaard met een uitbarsting aan reclame-commmercials. Voor een 'slot' tijdens de wedstrijd worden miljoenen dollars betaald. Geen wonder dus dat bedrijven hun beste beentje voorzetten en elkaar de loef proberen af te steken met mooie, nieuwe of spannende reclames. Vooral bier, auto's en chips flitsen langs.

Primeur
Dit jaar is er sprake van een primeur, meldt The Huffington Post. Voor het eerst in de historie van de Super Bowl, wordt er op prime time reclame gemaakt voor... een versproduct.

Op Super Bowl Sunday zendt dit jaar Avocados From Mexico een 30-seconden commercial uit over de avocado. Avocados From Mexico vertegenwoordigt meer dan 70% van de Amerikaanse avocadomarkt. Vorig jaar aten Amerikanen maar liefst 4,25 miljard exemplaren van dit superfood, dat bekend staat om zijn gezonde eigenschappen waarmee het cholesterolniveaus op een gezond peil houdt en beschermt tegen ontstekingen.

Hang naar gezonder eten
De avocado-gekte is in minstens één opzicht bemoedigend. Want het lijkt er op dat meer en meer Amerikanen belangstelling krijgen voor gezonder eten. Ze willen niet meer zomaar vet, suiker en lege calorieën wegmalen. Zelfs al is het onbewust, de hang naar gezonder eten is onmiskenbaar. Daar is deze Super Bowl primeur van 'America's new favorite fruit' mogelijk een veelbetekenende voorbode van. Zelfs al eten ze hun avocado's in de vorm van guacamole - met een berg nachos.

Fotocredits: Avocados From Mexico