Dat zei de biologische marketeer Kai Kreuzer tijdens een presentatie in Amsterdam. In ontwikkelde biologische markten als de VS en Duitsland vlakt de groei af. In Nederland neemt de groei nog steeds toe door de verbreding van de beschikbaarheid van biologische producten.
Om die groei straks vast te houden, zou het prijsverschil met gangbare producten omlaag moeten. Een verschil tot zo'n 30% is acceptabel voor consumenten. Hogere prijzen frustreren de verbreding en verdieping van biologische aankopen onder een ruimer publiek. Dat schrijft Biojournaal.
Om die groei straks vast te houden, zou het prijsverschil met gangbare producten omlaag moeten. Een verschil tot zo'n 30% is acceptabel voor consumenten. Hogere prijzen frustreren de verbreding en verdieping van biologische aankopen onder een ruimer publiek. Dat schrijft Biojournaal.
De wetten van de markt. De boel is afgeroomd en dat is niet slecht gedaan over de laatste dertig jaar. Sterker nog, behoorlijk lang volgehouden zelfs. Bij flatscreens lukt dat tegenwoordig net een jaartje. Maar is de concurrentie ook groter.