PLUS schrijft: Als meest verantwoorde supermarkt zoekt PLUS continu naar mogelijkheden om klanten te helpen bewustere keuzes te maken. De schapcommunicatie voor frisdranken is daar dan ook een goed voorbeeld van. Deze manier van informeren is tot stand gekomen na zorgvuldige testen en gesprekken met consumenten, ondernemers, leveranciers en stichtingen.
Met behulp van de drie kleuren wordt in een oogopslag duidelijk hoeveel calorieën de frisdranken bevatten. Blauw staat voor 0-10, geel voor 11-67,5 en oranje voor meer dan 67,5 kilocalorieën per glas van 250 milliliter. PLUS kiest voor deze manier van communiceren om klanten nog beter te informeren en op basis daarvan te helpen een bewustere keuze te maken.
De kleurcodes komen meteen goed van pas om PLUS nieuwste eigen frisdrank te positioneren; PLUS Bruisend water, in de varianten komkommer, munt en citroen, bevat nul calorieën en krijgt daarom een blauw label.
#6 "Nard, ik kan er weinig kwaad in zien voor water met suiker en een smaakje."
Dat was ook de strekking van mijn bijdrage eigenlijk.