De analyse ging inmiddels de wereld over: millenials moet je niet belazeren met onoprechtheid, want die krijg je keihard terug.
De analyse ging inmiddels de wereld over: millenials moet je niet belazeren met onoprechtheid, want die krijg je keihard terug.
Pepsi zelf zegt het zo: "Pepsi was trying to project a global message of unity, peace and understanding. Clearly we missed the mark, and we apologize. We did not intend to make light of any serious issue. We are removing the content and halting any further rollout. We also apologize for putting Kendall Jenner in this position."
Doet denken aan de Benetton reclame 20-25 jaar geleden. Ook zeer controversieel en massaal protest. Echter toen was er nog geen (a)sociale media.
Het filmpje en de brede reactie daarop toont vele kanten van de sociale onbalans in de VS. Op zich zou het immers best goed zijn als er een handreiking zou zijn tussen betogers en politie. De tegenstelling zit echter blijkbaar al te diep. En de Pepsi reclame is (typisch Amerikaans) duidelijk (tenenkrommend) Over the Top.
De redactie vond het relevant omdat het laat zien hoe frisdrankmerken menen in reclames met de harde werkelijkheid om te kunnen gaan. Of, zoals in dit geval, zich nogal blijken te vergissen omdat het publiek terugpraat.
Amerikanen hebben zo langzamerhand massaal psychische hulp nodig.
(BTW: who the F#*$ is Kendall Jenner en waarom interesseert ons dat)
Het filmpje is inmiddels teruggetrokken.
Tijdens demonstraties op 1 mei in Portland gooiden demonstranten volle blikjes Pepsi naar de politie. Eerder die dag negeerde de politie een betoger die een blikje Pepsi aanbood. Volgens social media drijft deze actie de spot met de hierboven beschreven en inmiddels teruggetrokken Pepsi-reclame met Kendall Jenner. Dat meldt The Guardian.