Het nieuwe merk van PepsiCo heet Stubborn Soda en bevat alleen maar natuurlijke ingrediƫnten en fair trade suiker. De introductie volgt op die van Pepsi's Caleb Kola, die met geheime ingrediƫnten en de Afrikaanse Kola-noot zo speciaal probeert te zijn, dat minder mensen gesuikerde dranken links laten liggen.
Dat meldt Advertising Age.
Op examiner.com is meteen een kritische reactie te lezen. Het blad gelooft niet dat het een succes zal worden. Weliswaar heeft zich na de wijnsnob, de ambachtelijke biersnob ontwikkeld en zijn er inmiddels ambachtelijk limonades voor limonadesnobs. Ook in Nederland wordt gepoogd om het vergeten merk Exota weer ambachtelijk nieuw leven in te blazen. Maar, zegt examiner.com, grote fabrikanten slagen er niet in een succes te maken van ambachtelijk. Het succes van ambachtelijk is een zwerm kleine bedrijfjes. Het publiek vindt groot niet 'echt'.
Fotocredits: Stubburn Soda, PepsiCo
Het succes van ambachtelijk is een zwerm kleine bedrijfjes. Het publiek vindt groot niet 'echt'.Stubborn Soda wordt ter plekke gemixed in een limonadetap. De range komt beschikbaar voor horeca, on-the-go en catering. Er zijn vooralsnog geen geluiden dat er ook een gebottelde range 'ambachtelijke' Pepsi-limonades te verwachten is.
Dat meldt Advertising Age.
ICYMI: PepsiCo introducing "Stubborn Soda" craft fountain CSDs. Link to image of new dispenser for customers: pic.twitter.com/2egyF1vP7Y
— Beverage-Digest (@BeverageDigest) June 4, 2015
Op examiner.com is meteen een kritische reactie te lezen. Het blad gelooft niet dat het een succes zal worden. Weliswaar heeft zich na de wijnsnob, de ambachtelijke biersnob ontwikkeld en zijn er inmiddels ambachtelijk limonades voor limonadesnobs. Ook in Nederland wordt gepoogd om het vergeten merk Exota weer ambachtelijk nieuw leven in te blazen. Maar, zegt examiner.com, grote fabrikanten slagen er niet in een succes te maken van ambachtelijk. Het succes van ambachtelijk is een zwerm kleine bedrijfjes. Het publiek vindt groot niet 'echt'.
Fotocredits: Stubburn Soda, PepsiCo