Aldi Süd heeft twee jaar gewerkt aan het nieuwe concept, dat de discounter moet helpen de concurrentie van servicesupers als Rewe en de luxere discounter Lidl te weerstaan.

In de Aldi van de toekomst treffen klanten vernieuwde elementen aan. Achter de kassa's zijn een koffieautomaat met fairtradekoffie, een koelmeubel met snacks en dranken, ledverlichting, een klantentoilet en een rustzone met zitbanken te vinden. Een nieuwe drankenzone presenteert het wijnaanbod beter.

De verszone met groenten, fruit, vlees en maaltijdcomponenten vormt het hart van de winkel.

De vertrouwde pallets zijn niet verdwenen, maar staan achter een decoratief schot.

Aldi hoopt met het nieuwe concept meer (jonge) klanten te trekken en is van plan tegen 2019 alle filialen om te bouwen naar deze nieuwe standaard. Dat moet klanten teruglokken die het niet langer de moeite waard vinden om naast hun vaste supermarkt ook nog bij Aldi langs te gaan voor koopjes. Experts wijzen er op dat de nieuwe koers van Aldi een gevaar inhoudt: de discounter moet er voor waken zijn prijsimago niet te verwaarlozen.

Foto’s van het luxere Aldi-concept vind je hier.