Trend
Met de grootscheepse omschakeling (jaarlijks worden van het ambachtelijke merkbrood ruim 22 miljoen stuks verkocht) speelt Oerbrood in op de trend van gezonde voeding en culinair bewustzijn in Nederland. Een woordvoerder van Oerbrood: "Wij gaan bewijzen dat ook op grotere schaal ambachtelijk, biologisch en supersmakelijk brood duurzaam te produceren
is."
Volgens onderzoek van culinair trendwatcher Anneke Ammerlaan, betrokken bij de omslag van Oerbrood, spelen kinderen een grote rol in de opmars van biologische voeding: "Naast de groep tweeverdieners zonder kinderen is vooral de groep ouders met jonge kinderen steeds vaker bereid voor biologisch te kiezen. Zij zijn meer met de toekomst bezig. En niet alleen die van hun eigen kinderen; ze willen het beste voor hun kroost én ze letten meer op de duurzaamheid en mileuvriendelijkheid van producten."
bron: biologica
Waarom wordt er geen melding gemaakt dat dit brood 35% duurder is geworden? Welke Super de Boer consument betaalt € 2,69 voor een pompoenbrood?
Ik denk dat je de consument altijd de keuze moet bieden tussen biologisch en niet-biologisch. Ik verwacht dat deze introductie in het rijtje van marketingblunders 2008 terecht komt.