Toblerone, de chocolade met de bekende driehoekjes, krijgt in Groot-Brittanniƫ een lading kritiek over zich heen omdat producent Mondelez International de vorm van deze driehoekjes veranderde. De ruimte tussen de driehoekjes is nu groter om chocolade te besparen. Volgens Mondelez was dit nodig door de stijgende prijs van de ingrediƫnten. Op de Facebookpagina van Toblerone legt het merk uit dat de enige andere mogelijkheid het verhogen van de prijs was. Fans van het merk vinden dat de nieuwe vorm lijkt op een fietsenrek en dat het merk beter voor kleinere driehoekjes of minder driehoekjes had kunnen kiezen.
Bron: Telegraph - Toblerone faces mountain of criticism over 'stupid' change to its chocolate chunks
"Dat de vormverandering - voorlopig - enkel in Groot-Brittanniƫ werd doorgevoerd, heeft volgens Mondelez International niets met de Brexit of met de koersdaling van het Britse pond te maken. In tegenstelling tot wat vele Twitteraars suggereren.", schrijft De Standaard.