Waren ze dat ook of zit er een marketing-trukendoos achter? Jazeker. De Niks Nieuws doos. Line Extensions noemen professionals dat, een variatie op een thema. Verander een krul of een kruiding en de consument koopt je zoveelste variant weer. Niet in de aanbieding maar omdat het Nieuw! is. Meester lijnuitbreider is Pickwick, je-weet -wel het theemerk met al die eindeloze theevariaties. Niks nieuw dus! Gewoon een variant op een product dat al jaren in de winkel ligt.
Van de week kwam ik weer eens iets NIEUWS! tegen. Dr. Oetker Pudding met echte vanillevlokken. Het staat er echt. Bereid 'uit' echte vanillevlokken, van echte Bourbon vanille nog wel. Geen mens op aarde heeft zulke vlokken ooit in het wild ontmoet, want vanille komt als pitjes uit zgn. stokjes die nog op het pak staan afgebeeld ook. Dr Oetker staat voor niets. Wat zijn hoofd bedenkt, maakt zijn droge puddingfabriek. Het is REVOLUTIONAIR.
Vlokken. Ik krijg er nou al jeuk van. Ik wil gewoon goeie vanille.
Hallo Gerrit Jan,
Ik lees dat je met smart wacht op de ingrediëntendeclaratie, net als ik overigens. Zoals je zelf gemerkt hebt is niet zo eenvoudig om daar achter te komen. In de winkels ligt het nog niet en dr Oetker werkt ook er ook niet aan mee. Maar ik ben nog steeds hard op zoek naar de ingrediëntendeclaratie, zodra ik die heb, ben je de eerste die het hoort.
Ik realiseer me dat ik dit eerder bekend had moeten maken. Sorry daarvoor.