Michael Axhausen van KMPG zei het als volgt op de beurs Fruit Logistica in Berlijn:
"Met een merk laat je de herkomst zien en dat wordt belangrijker door de problemen met residuen". Ook wees hij op de steeds gedifferentieerdere marktvraag voor de behoefte aan merken. Een merk rond een nieuw appelras spreekt meer tot de verbeelding van doelgroepen dan een bulkras, zei hij.
Je kunt dus binnenkort kiezen of je de sterappels of 'wilde' tomaten wilt van de op kwaliteit werkende 'teler zonder naam', van Unilever of van het Albert Heijn Huismerk.
Betere groenten & fruit en échte merken ;-)
Vaak zie je ook biologisch fruit in AH, Aldi en andere supers met het plakkertje "Nature and More". Het Eosta-merk zit met een sticker of stengellabel aan producten van telers. Wél bulk, geen residu maar de herkomst is daarmee goed te zien. Nature and More wil wereldwijd consumenten en producenten van biologische verswaren aan elkaar koppelen. Via de website kan de consument direct kennismaken met het product en de producent.
http://www.natureandmore.com/english.cmt