Van der Meulen is internationaal in meer dan veertig landen actief en mag zich rustig marktleider in melbatoast noemen. Daarmee heeft het nog geen miljoenen beschikbaar voor een grote mediacampagne. Dus kiest het bedrijf voor een 'list' om zijn groeistrategie te ondersteunen. Met de simpele vraag 'En, hoe was jouw dag?' nodigt het consumenten uit om iedere dag een persoonlijk Melbamoment te creëren. Bruinsma: 'We willen met de campagne 'En, hoe was jouw dag?' een extra moment creëren. [..] Je vraagt immers wat iemand er op wil en besmeert het toastje vervolgens ook nog. Allemaal extra handelingen met persoonlijke aandacht.'
Die persoonlijke aandacht zet Van der Meulen vervolgens door op de Melba facebookpagina. Consumenten kunnen hier rechstreeks laten weten wat ze vinden. De pagina heeft in drie maanden al 3500 likes opgeleverd. Campagnebedenker Jeroen Boschma zegt dat iedere dag vijf fans van Melba alle reacties beantwoorden. Hiermee ontstaat een heel gericht communicatietraject, met precies de juiste doelgroep: vrouwen tussen de dertig en vijftig jaar oud. Dat zijn de meest actieve gebruikers van Facebook. En de meest actieve Melba-klanten.
Fotocredits: omslagfoto Facebook En, hoe was jouw dag
O nee he, happy days are over; ik lees hier dat ik de reclame doelgroep op facebook ben.