Dat zou blijken uit een onderzoek naar de dieetvoordelen van lightdranken dat werd uitgevoerd onder leiding van Peter Rogers, hoogleraar biologische psychologie aan Bristol University. De conclusies weken duidelijk af van de kennis die voortgaat uit ander onderzoek dat juist zien dat dieetdranken met toenemend gewicht in verband moet worden gebracht.
Bij nader inzien blijkt de Britse studie niet alleen slordig te zijn uitgevoerd, bovendien werd ze betaald door ILSI, een consortium waarvan onder meer Coca-Cola en PepsiCo deel uitmaken. Dat schrijft vanmorgen de Standaard op gezag van de Britse kranten The Independent en The Sunday Times.
Reeds direct na het uitkomen van de opmerkelijke resultaten van Rogers, meldde Diet Doctor dat diens onderzoek door belanghebbenden is gesponsord.
#6.3
Gelooft u vooral al die onzin die overal te vinden is. De statisch die u aanhaalt zijn daarvan zeer mooie voorbeelden. Dat wereldwijd gerenommeerde wetenschappers zich hiertegen verzetten is een goede zaak. Dat er desondanks velen zullen zijn die liever de sensatie uitspraken geloven en verder diskrediet zaaien ook in de richting van diegenen die inhoudelijk zeggen dat era niet klopt is een feit.
Duidelijk dat u ook bij die categorie behoort. E geeft veel kritiek maar weerlegt inhoudelijk geen woord van de argumenten die zijn opgevoerd.
triest