AH kondigde aan de prijzen van 1000 artikelen te gaan verlagen. Kenners voorspelden dat andere supers niet achter zouden blijven en inderdaad, Jumbo meldt vandaag de belofte 'elke dag de laagste prijs' gestand te doen en verlaagt honderden artikelen in prijs. Dat zou niet eens nodig zijn: "Vorige week was het verschil voor de in de AH-folder afgebeelde boodschappen nog 46,87 euro bij AH en 40,52 euro bij Jumbo, een verschil van 6,35 euro oftewel 13,5 procent", meldt Jumbo Nieuwkoop in de Levensmiddelenkrant.

AH presenteert z'n 'prijzenslag' als een investering in klantbehoud. Met name de opmars van Lidl baart de grootgrutter zorgen. Op zoek naar lage prijzen stappen steeds meer huishoudens over van AH naar Lidl. Het afgelopen jaar zouden 360.000 huishoudens die stap hebben gezet. Een woordvoerder van Lidl noemt de prijzenslag van AH dan ook ‘een compliment’.