Voedingsconcern Kraft testte de afgelopen maanden een gezondere versie van zijn beroemde mac and cheese. Gewoon, zonder het de klanten te vertellen.

Kraft kondigde vorig jaar aan een gezondere versie van de mac and cheese op de markt te willen brengen, met minder conserveringsmiddelen en natuurlijke kleur- en smaakstoffen. Dat zorgde voor een storm van protest op de sociale media onder de vele klanten. Ze waren bang dat hun favoriete hap smaak zou verliezen.

Dus besloot Kraft de verandering maar gewoon door te voeren zonder dat te vertellen. Deze week maakte het bedrijf bekend dat ze sinds december al overgegaan zijn op de nieuwe receptuur, met de boodschap: It's changed. But it hasn't ("Het is anders. Maar niet anders"). In die drie maanden verkocht Kraft meer dan 50 miljoen dozen mac and cheese volgens het nieuwe recept. Geen kik van de fans.

"Dit is de grootste verandering die we ooit doorgevoerd hebben, en niets maakt me gelukkiger dan dat het niemand opgevallen is", zegt marketingdirecteur Greg Guidotti. Kraft schroomt niet vanaf nu op alle mogelijke manieren en via alle media uit te dragen dat een gezonder recept niet betekent dat je inlevert op de smaak. Allemaal dankzij 'de grootste blinde smaaktest ooit'.
Bron: PSFK - Kraft ran the largest blind taste test ever in hopes no one noticed