Naast de Jumbo Foodmarkt keert ook La Place terug in het voormalig V&D-pand in hartje Nijmegen. Het is nog niet duidelijk hoeveel vierkante meters Jumbo Foodmarkt en La Place gaan innemen, meldt Distrifood. In de rest van het pand komen sportwinkelketen Topshelf en enkele modewinkels.
IM Bouwfonds, de eigenaar van het pand, hoopt de contracten met de nieuwe huurders op korte termijn te sluiten. Het wachten is op toestemming van de lokale commissie Beeldkwaliteit; deze moet nog een besluit nemen over de aanpassingen aan het gebouw, met name nieuwe ingangen.
De familie Van Eerd bedenkt niets zelf. Het is een slimme kruideniersfamilie. Hebben we er nog een van in Veghel. Wat de familie Van Eerd goed doet is afkijken. Laat anderen de nek maar uitsteken en op de bek gaan. Doen zij het daarna over, maar dan beter. Apple doet dat ook vaak.
Overigens loopt het in Veghel nog allemaal niet zo storm met die foodmarkt. Het blijft bottomline een supermarkt, zoals een kwalitaria ook gewoon een opgedofte friettent blijft. In die zin zijn de foodmarkts (of foodmarkten, weet ik het) vooral een postioneringsinstrument: kijk, wij van Jumbo hebben verstand van goed eten. De supermarktwereld voelt dat ze steeds meer daar hun onderscheidend vermogen moeten zoeken, want prijs is te eendimensionaal en een race to the bottom. Daar komt bij dat A-merken aan waarde verliezen ten faveure van huismerken. Een sterk supermarktmerk is veel meer waard.