De Nederlandse keuken is veruit favoriet bij de Nederlandse consument, op afstand gevolgd door de Italiaanse en Aziatische keuken.Dat blijkt uit onderzoek naar de eetgewoonten van Nederlanders, uitgevoerd door het GfK, in opdracht van de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI). Het onderzoek is uitgevoerd onder 521 Nederlanders tussen de 18 en 64 jaar. Hét symbool van de Nederlandse keuken is volgens de meerderheid de stamppot. Op de 2e plaats komt erwtensoep en op nummer 3 staat de gehaktbal. Op deze karakteristieke gerechten zijn de Nederlanders trots: de meerderheid vindt dat Nederland een echte eetcultuur heeft.
Ruim 1 op de 3 geeft aan bewust bezig te zijn met eten. Bewust eten is voor 35 procent van de ondervraagden een issue. Vooral op latere leeftijd gaat veel aandacht uit naar een bewuste keuze. Zo zegt bij de 50-plussers 46 procent bewust boodschappen te doen. Bij de jongeren (18-34 jaar) is dit bijna een kwart.
bron: distrifood
Precies! Marktonderzoekers doen nog altijd iets wat de betere marktonderzoekers noemen "zoeken naar paaseieren die ze zelf verstoppen".
Tis lekkker goedkoop en je hebt weer wat te melden. 'Onderzoeksresultaten'.