@ Flipse: mensen die de grote verbanden zien/ onderzoeken worden blijkbaar inspecteur genoemd in het Frans. Ben het met Liesbeth eens dat het een mooie reactie is.
Foodlogs Dick Veerman onthult vanmiddag wie deze yoghurt maakt, waar de melk vandaan komt en hoe de koeien erbij staan.
@ Flipse: mensen die de grote verbanden zien/ onderzoeken worden blijkbaar inspecteur genoemd in het Frans. Ben het met Liesbeth eens dat het een mooie reactie is.
@wouter: de A merken zijn gedevalueerd omdat ze in hun concurrentie met de B-merken hun kwaliteit vaak verminderd hebben (zoals Calve pindakaas) - niet zozeer dat ze vernieuwing uit de weg gaan. Een belangrijke factor hierbij is de overnamedrift van multinationals, want de kosten hiervan moeten uiteindelijk door de consument opgebracht worden. Terwijl de kapitaalsmarkt klinkende resultaten wil zien. Dat kan ten koste van flexibiliteit en vernieuwing gaan, maar dat hoeft niet perse. Intussen is het zo dat veel échte (vaak biologische) kwaliteitsproducten t.o.v. de A merken goedkoper zijn geworden.
@ Dick Floor: 15 jaar geleden verkocht de AH op Texel al lokale biologische producten. Dat kan dus wel.
Patrick, ik ben blij dat je reageerd. Vooralsnog , de reacties die je plaatst zijn altijd inhoudelijk zeer goed. Je maakt er geen vrienden mee, maar goed je moed de lef hebben om over je schaduw heen te stappen en die lef heb je. Dat geleuter soms op Foodlog begint me ook te vermoeien , waar gaat het over !!!??? men vind zichzelf vaak al belangrijker als een mogelijk succes van het onderwerp en men zakt steeds verder het gat in. Al die discussies over wat er op een labeltje staat. Het gangbaar honden en kattevoer is met dat aantrekkend labeltje al duurder als gewoon het voedsel voor de mens. Spoedig hoop ik meer info te hebben over voedselveiligheid , wie daar verantwoordelijk voor is. Wat heb je immers aan die fles ingedikte Yoghurt van 500 gram met 6 % vet, volgens het labeltje, als er geen onderzoek plaats vind op voedselveiligheid conform wetgeving.
Hoekse chips, volwaard kip, natuurhoeve hangop. Zie het patroon. De verschroeiende werking van het private label.
Hoezo inspecteur, Liesbeth?
Haha, logisch toch....?! Je vous remercie inspecteur Flipse!
Liesbeth, de "Bulgaarse" yoghurt van AH wordt in Frankrijk gemaakt....
Dick Floor, het stukje waar ik het in #42 over had is wel erg op vaklieden gericht. In overleg met de redactie laat ik het hier weg. Je kunt het vinden in de Levensmiddelenkrant van afgelopen week op p. 11.
Idd een heel mooi artikel in Trouw, Boer zoekt stad .
Een super artikel eigenlijk, iets om gewoon blij van te worden eigenlijk.
Zeg maar het gevoel van even de lucht inspringen, en dan ook nog met een juigkreet.
Wat ik uit het artikel haal is,
-Iedereen heeft recht op goed, en goedkoop voedsel, dus met hoge life force energy gehalte (wat dus niet emptyness doodgekookt of leegverwerkt is).
-Dat voedsel kan overal verbouwt worden, mede door gebruik te maken van alle huidige en hopenlijk nog meer nieuwe (te) ontwikkelingen en technologiën.
-Dus in stad, gebouwen, etages (nee niet voor dieren) etc etc, en werd blij in het artikel waneer het ging over vierkante meters.
Lijkt mij prima om ipv hectares te gaan praten over vierkante meters.
-Al het voedsel, zal, of kan zonder chemische middelen verbouwd worden.
En als men zegt dat kan niet, dan zeg ik, beter zoeken en beter nadenken zodat het wel kan.
-Immers alles draait om bewustzijn, gedachten, idëeen, creativiteit etc zijn in wezen een gevolg van bewustzijn, met tapt in bewustzijn en haalt daar uit wat beschikbaar is in wezen.
-dus een "laag" bewustzijn levert een laag massabewustzijn en zo ook een realiteit als gevolg van creativiteit en ideeën van idividuen in dat massabewustzijn (of eigenlijk die uit het massabewustzijn zijn gaan denken).
-uitvindingen gebeuren zo soms ook parralel om meerdere plaatsen op de wereld, eigen onafhankelijk van elkaar als individu of project, maar wel uit het beschikbare (zelfde) consciousness.
-een "hoger"bewustzijn levert een hoger massabewustzijn, dus een andere realiteit als gevolg van dat bewustzijn door ideeën en gedachten van individuen of groepen etc.
-de laatse 30 jaar als vb zien we een technologische explosie in het 10000 kwadraat, wat dus aan geeft dat bewustzijn veranderd is, en dus de realiteit vananderen kon door deze verschuiving.
Het gaat niet alleen om technolgie, het is een vb, immers als iets nieuws mogelijk is, is dat niet vanzelfsprekend goed omdat het kan, (kijk naar onze kinder universiteit de WUR, doen alles voor geld, en altijd maximale steun voor basf, bayern en monsanto.
Terug naar het artikel,
-regeringen zijn verplicht om hun burgers te voeden, of de middelen en kennis te geven om voedsel te verbouwen. Dat is een zorgplicht, hoe ze dat implementeren is een andere zaak, eventueel door stimuleren van creativiteit van kleine bedrijven of projecten of wat dan ook.
Dat geld voor elk land op elk continent.
-dan iedere burger en bedrijf heeft recht op vrije energie, Tesla kon het, maar op de 1 of andere manier, koos men toen voor betalen van consumenten dmv meters en levering en machtposities van grote bedrijven.
-Dat moet ook eens afgelopen zijn lijkt me, en niemand kan daar tegen zijn.
En als iemand tegen is hoor ik het graag waarom men tegen is. (Verhagen en de Maria an der Hoevens van deze tijd (CDA) zullen altijd tegen zijn.
Taak voor journalisten om te kijken hoe dat toch altijd zo komt, en hoe de banden lopen met de grote energie bedrijven is een tip om mee te beginnen als het gaat om deze ethische CDA'ers. (gratis stemadvies in deze tijd ook erbij).
Leuk zou ook zijn om een biografie te lezen over Michiel Boersma, zijn visie, zijn banden met alles en nog wat.
-het artikel mist nog 1 ding, we moeten gaan denken om te gaan leven zonder de bijen, dus ook voedsel gaan verbouwen zonder de bijen.
Bij-scholing Wageningen (bijenreservaat)
-Kort door de bocht kan de conclusie zijn, WUR interesseert het zich geen ene flikXer, zolang het geld maar binnestroomt van bayer en basf en monsanto, men goede bindingen heeft met de ethische cda en vvd en zo alles politiek geimplementeerd wordt.
5 mei zit er weer aan te komen, in Nederland is dat bevrijdingsdag.
Wat ook best interessant is om te kijken in bewustzijn wat dat inhoud.
Raar toch dat 16 miljoen nederlanders eensgezins zeggen wereldoorlogen dat nooit weer en dan terugkijken in tijd.
Terug kijken is altijd makkelijk, en logisch dat dat eensgezins is.
Maar terug kijken deed men in 1939 ook, en toch zijn er in de tweede werld oorlog bedrijfen, besturen en organisaties geweest die met het gemak en met verschillende redenen hun buren verlinkten en de joden op de trein te zetten om vergast te worden.
Die bedrijven en besturen en organisaties stonden ook in 1939 eensgezins terug te kijken naar de 1e werld oorlog en zeiden dat nooit weer.
We moeten natuurlijk geen vergelijkingen maken met de 2e werldoorlog, (mag ook niet op Foodlog), maar als men niet snapt dat bewustzijn iets is van alle tijden, alleen in een ander verhaal, misschien is een vb en vergelijking met de bijbel wel mogelijk op Foodlog.
Immers CDA en de (Katholieke WUR?) lezen zich dagelijks suf in dat oude boek waarschijnlijk.
Is de WUR als het om bijen gaat dan de manifestatie van puur evil?
En de CDA dan ?
Ik zeg natuurlijk niet dat dat zo is, en een bijbel lees ik ook niet, het is gewoon een vb om te zien hoe realiteit vertaalt wordt, en dus ook met 16 miljoen eensgezinde Nederlanders op 5 Mei.
Cool toch, mooi een vrije dag, nooit verkeerd lijkt me?
Zo wordt een product van iedereen en heeft iedereen zijn functie, terwijl het een eigenheid heeft waar mensen om geven. Is dat hooien vermaak? So what. Hooien verdringt een paar weken per jaar de fitness en creëert een band waar boer en super hun handen bij dicht mogen knijpen.
Zo'n eigenheid Dick, Dan kunnen ze hem nooit meer inruilen.
Frank Verhoeven roept consumenten op tot hooien. Dat is pas wat: in je Hangop van AH zit dan melk van koeien die aten van het door jou zelf geoogste hooi. Ik wil wedden dat dat prima gaat lopen via bol.com. Dan moet AH het alleen wel even op het potje zetten.
Ik denk het niet. De huidige online modellen zijn niet goed doordacht en werken niet voor vers. Hangop bestond ook al. Dus deze lijn is zinloos. Innoveren heeft met heruitvinden te maken, maar ook met details in het DOEN. Dit laatste is de uitdaging. Nu weer verder kijken naar Ned 1.
@Wouter, dan doe ik het toch ;-). Het meeste is uitgevonden alleen de invulling, daar ontbreekt het vaak aan.
@Dick, sommige zaken deel ik niet op Foodlog.
@Wouter; vergeet online niet! Daar liggen grote kansen voor de kleinere versverkopers. Boeren verkoop collectief online uw vers en doe de KW erbij! En maak een onderscheidend kanaal/assortiment.
Dus het gaat om de vernieuwing van het verkoopkanaal, en niet op productvernieuwing volgens mij. Twee stukjes uit de oude doos:
1. Waar de werkelijke bottleneck zit:
2. Shop in shop, kan een eerste stap zijn.
Neem toch een abonnement. Ze hebben het al zo moeilijk ;-) Trouw schrijft veel over voeding. Goede stukken vindt ikzelf.
IK zal m kopen. Moet nog naar de kiosk.
Dick Floor, ik zei in de jongste Levensmiddelenkrant iets dat helemaal in jouw richting gaat. Een en ander vanuit een kort interview naar aanleiding van #foodrevolution. Onder de supers gaat de Lidl de wereld redden. Ik zal weer eens redactie zijn en het stukje online zetten.
@Dick V. Vandaag toevallig ook nog de Trouw gelezen? Eten in 2025. Boer zoekt stad door Kees de Vré?
Dick, het kan echt wel. Alleen ze moeten hun krachten bundelen. Waarom lukt het de één wel en de ander niet? Terwijl diegene bij wie het niet gelukt is een evengoed product kan hebben of zelfs beter en daarnaast de productiecapaciteit ook wel aankan. Niet iedere boer is ondernemer in de zin dat hij of zij de producten via een alternatieve weg de schappen inkrijgt. Deze zijn overgeleverd aan de grote monopolisten en alleen producent met een al dan niet toereikende vergoeding. Een cooperatieve handelsonderneming met uitstekende kanalen maar vooral overtuigingskracht naar de retail?
Boerenmarkten hebben nut maar houden de bewust hip Nederland ook in de ban van de waan, zei ik vorige week in Het Parool. Maar laten we bij het onderwerp blijven.
Waarom wordt echte vooruitgang niet zichtbaar? Sandra van Kampen en ondergetekende zeiden onlangs in de NRC dat het MKB de wereld gaat redden. Deze hangop-case laat kernachtig zien dat dat zo is en waarom er zo lastig doorheen komen en hoe - zoals in dit geval - uitstekende ondernemers toch hun weg vinden. Maar het is te moeilijk.
Die stress is er al. Als C1000 straks ophoudt te bestaan is er alleen nog AH en Jumbo. Gevolgd op gepaste afstand door Plus, Dirk en de discounters Lidl & Aldi. Vervolgens een hele tijd niets. Dan pas de andere. Hoe denken deze te overleven? Op prijs redden ze het niet. Alleen service en assortiment is dan het onderscheidend vermogen. Nog geen supers gezien met een echt 'lokaal schap' wat per regio verschilt. Dat zou pas vernieuwing zijn.
@Dick, dat klopt, alleen een kleine flexibele super in stress zou dit kunnen oppakken.
@Wouter, waarom zullen supers hieraan mee willen werken. Ze houden liever de touwtjes, lees; macht in eigen hand. De behoefte aan nieuwe merken komt voort uit de eenheidsworst en komt dus van consumenten. Supers zullen dit eerst moeten inzien willen ze veranderen.
@Dick, als je bij AH werkt en je volgt deze strategie, dan is dat gewoon een logische strategie. Ik neem dat AH gek genoeg helemaal niet kwalijk. Wel vind ik het niet altijd verstandig van private label producenten. Deze beginnen net zo kwetsbaar te worden als een gemiddelde tomatenteler. Wat ik wel spijtig vind, is dat de A-merken hun voortrekkers rol -die ze hadden!- niet meer oppakken. Er komt geen vernieuwing meer uit die hoek. Persoonlijk denk ik dat er voldoende behoefte is aan nieuwe merken, en dan nog specifieker de nieuwe versmerken. Ik ken veel voorbeelden en heb het geluk hier zelf ook aan mee te mogen werken. Hier liggen de nieuwe kansen. Nieuw-vers met een eigen identiteit. Nu nog de supers motiveren hier aan mee te gaan werken ;-) Persoonlijk geloof ik overigens niet dat de boerenmarkten een deuk in een pakje boter zullen gaan slaan.
@Wouter dat klopt helemaal. Peter de Ruyter (mede-oprichter van de Groene Weg) en leraar op de Slagersvakschool zei dit 20 jaar geleden al tegen ons. Het is maar al te waar gebleken. AH was eerst alleen de naam van een winkelketen, nu is het een merk. Alleen wat houdt deze in? Op deze wijze anonimiseren ze de producent. Eigelijk tegen de trend in dat consumenten willen weten waar hun voedsel vadaan komt en wie het produceert. Marqt bijvoorbeeld geeft het wel expliciet aan waar en op welke wijze een product tot stand komt waar dit kan. Dit geeft de consument meer connectie en is veel transparanter.
Private Label is interessant voor een kruidenier. Het maakt leveranciers inwisselbaar voor een andere (vaak goedkopere) zonder dat je dit aan de verpakking kan zien. Door het ook nog eens zo uniform mogelijk te laten produceren zullen de meeste consumenten het niet eens merken als er is gewisseld. Het Private Label eerst geïntroduceerd al (goedkopere) tegenhanger voor de A-merken heeft nu zo'n grote opmars dat supers ongestraft een Spa of Douwe Egberts zo enige tijd op de strafbank kunnen zetten. A-merken zijn geen 'must' meer voor supermarkten. A-merken zijn geërodeerd en als er nieuwe succesvolle introductie/innovatie van een A-merk fabrikant komt wordt deze ogenblikkelijk gekopieerd.
De macht is van A-merken is ingeperkt. Maar ook A-merken zijn feitelijk anoniem. Het geeft consumenten geen zicht hoe en op welke wijze een product is geproduceerd. Producenten worden onzichtbaar gemaakt door (keur)merken. Ik voorspel dat dit gaat veranderen; consumenten eisen gewoon transparantie omdat ze daar (terecht) recht op hebben. Er zullen meer diverse (locale) merken opkomen. En meer (consumenten)organisaties zullen zich gaan bemoeien met ons voedsel en zullen de toekomstige opinie op ins eten sterk beïnvloeden.
@Robin #31, het antwoord is heel simpel. AH vind dat AH al een merk is. En de donkere achtergrond is, dat er nu spraken is van fantastische inwisselbaarheid. Loopt het, dan kan tzt een goedkopere Poolse producent dit product ook gaan maken.
@Dick, zie mijn antwoord hierboven. AH wil helemaal geen nieuwe vers-merken hebben. Waarom een premium neerzetten, als je ook gewoon een private label met alle toekomstige voordelen kunt neerzetten. En echt onderhandelen hierover lukt je niet snel kan ik je verzekeren.
Ik probeerde de perceptie te ont-dekken.
Verstoppen is toch nog anders dan wat jij hier deed! Hahahaha.
Waarom AH dit niet als "merk" in de markt wil zetten weet ik niet. Zullen ze wel geen belang bij hebben? Geen idee hoe die marketeers dat bepalen.
Robin, dank daarvoor. Daarmee bewijs je precies wat ik bedoel. Waarom iets dat beter is dan al die premiumspullen zo verstoppen?
Te laat, ik heb de negatieve associatie al gelegd.
Die natuurhoeve zal blij met je zijn, Dick.
Fantastisch ik neem mijn sceptische woorden terug!!
Frank, het is echte hangop, uitgelekt spul zodat je een hoger droge stofgehalte krijgt.
OK voor de laatste keer. YOGHURT IS ZURE MELK niets meer en niets minder.
Maar zure melk is niet altijd yoghurt. Er zijn dus meer varianten mogelijk. Zelfs probiotische .
Klinkt goed die natuurhoeve. Begrijp ik goed dat ze niet Skal zijn? Ik vind het altijd weer jammer dat er op de verpakking gejokt wordt over het product. Het is kennelijk yoghurt en dus niet echt hangop. Marketeers moeten daar eens mee op gaan houden en gewoon eerlijk en rechtdoorzee communiceren. Ook over productiewijze en grondstoffen.
Overigens kan Hangop toch ook gemaakt worden door zure melk te koken tot het gaat klonteren en het daarna uit te laten lekken in een theedoek?
Lekkerkerker is een rasondernemer. Groot geworden door de opkoop, revisie en verkoop van oude lijnen en machines van de grote NL-zuivelaars naar Verweggistan. Inmiddels heeft Kees meerdere yoghurt, kaas en andere zuivelfabrieken voor private label. Lekkerkerker is niet bang, vorig jaar nog de toetjesoorlog, maar gewoon een super ondernemer. En vooral HET voorbeeld waarom ik een ieder aanraad om vooral te kijken naar de private label bedrijven in Nederland, deze zijn bezig om de grote A-merken links en rechts in te halen. Leuk heel erg leuk.
Tijd voor de ontknoping. Deze hangop komt van Kees en zijn dochter en zonen. Ze heten Lekkerkerker en hebben een toetjesfabriek in Benschop, bij IJsselstein, die de Natuurhoeve heet. Ze zijn niet biologisch maar biologischer. Ze hanteren voor alle melk die ze bij hun 10 boeren uit de buurt halen de verstandigste normen die er in Nederland zijn. Voor de dieren hebben ze een zgn. Koekompas en voor het land waarop ze naar buiten gaan en grazen hebben ze een Kringloopkompas.
Dat zorgt ervoor dat ze bio-logischer zijn dan biologisch. Er is echt over nagedacht. Er hoeft minder fosfaat in de dieren. De biodiversiteit en bodem worden er beter van. En het is afgelopen met al die mais die de bodem en het land er niet mooier op maken. En het mooiste is dat boeren er hun bedrijfskosten door zien dalen en meer plezier krijgen in het boeren.
Bij supers als Hoogvliet en PLUS kun je Kees en familie gewoon onder hun eigen naam kopen: de Natuurhoeve. Bij AH liggen ze dus ook. Doodgewoon maar heel bijzonder.
Stom dat AH dat niet hardop zegt!
Weet jij er het fijne dan van, Klootwijk?
Nou word ik zeer niewsgierig!
Het ouwetje wist niet beter. En ik ook niet.
De melk was zuur en weggooien was er toen niet bij.
Het jochie, ik dus, moest dat gewoon opeten.
Als het mis liep heette dat een zomergriepje.
Dick, je maakte het ergens in Nederland bekend. Jammer genoeg was ik daar niet bij.
Ik ben nu wel benieuwd wie deze yoghurt maakt, waar de melk vandaan komt en hoe de koeien erbij staan.
Ik wist het dus in ieder geval niet; ik wil graag beter weten.
Al zal het restultaat iets ander zijn als je Yoki, jakult, boter of een stuk kaas laat uitlekken in een lap stof :)
De eerste keer dat je van hangop hoorde en de eerste keer dat je zag hoe het werd gemaakt, dat is voor wie niet verder keek, wet. We zijn vergeven van dit soort ongeschreven regels, en wie er zijn oude moeder bij haalt bewijst meteen al dat hij er het fijne niet van weet, want wist je moeder veel... Mijn moeder maakte hangop in een doek aan knijpers. Ze goot er karnemelk in. Maar ze zei er niet bij dat het verboden was om het van andere gezuurde melkproducten te maken.
Hangop, griekse Yoghurt , uitgelekte zure melk of hangyoghurt. Kan me niet schelen.
;-) Is het lekker??? De temperatuur de tijd en de bacteriecultuur. Meer hoef ik niet te weten ;-)
@Boy ... dan noemen we het hangyoghurt, niet?
Yoghurt , zure melk het een is het ander maar het ander niet altijd het een.
Het uitlekken is het grote verschil. En dat lijkt hier aan de orde.
Gelijk heb je @Van Breukelen : Hangop en yoghurt hebben geen uitstaans met elkaar. Waarom die naam hanteren voor een pot yoghurt? Moet zeker een marketeer geweest zijn van een andere planeet ;-)
Het spijt me voor je Veerman, maar volgens Oudhollands recept is hangop gewoon zure melk zoals mijn moeder het maakte en geen yoghurt. De lieverd zou nu 115 zijn en had nog nooit van yoghurt gehoord. Yoghurt werd een beetje gekend in Holland begin jaren zestig. Of misschien eerder in de jaren vijftig bij de chique de friemel.
Overigens is er zo te zien niks mis mee. Gewoon yoghurt zoals alle yoghurt.
Voor de goede orde: ik maakte het rond de middag ergens in Nederland bekend.
En stelde daarbij de vraag: hoe is het mogelijk dat niemand dat weet?
Dit huismerkspul is nl. heel OK.
Over een paar maanden komt ie uit Zletstolsky (Polen) ....tenzij we hier even wat rumoer maken :)
Ik stelde de vraag gisteravond al op Facebook: Welke yoghurt is het OKeest
Ria, de nadere info die op de verpakking staat, hangt inmiddels aan de hoofdtekst. Verder staat er alleen iets op over de gemiddelde energiebehoefte van mannen en vrouwen en de kwaliteitsgarantie van AH: is er iets met het product, dan krijg je je ged terug als je de kassabon nog hebt.
Ik gok dat het uit Zuid-Amerika komt. (wilde gok)
En dat het dan op de boot, onderin het in het ruim zo in grote theedoeken hangt te druppen onderweg naar Holland. Dat lijkt me wel wat.
Hangop een yogurt? Nu breekt mijn klomp. Bij hangop denk ik toch echt niet aan een overheerlijk melkproduct. Mijn moeder zaliger maakte het als de melk zuur was geworden. Gebeurde nogal eens met de hondsdagen. Beschuit erdoor en een paar eetlepels bruine basterdsuiker, anders was het niet te hachelen.
Lekker? Nee dus!
Dick, Is dit echt alle info die er op staat? Heb je misschien nog een foto rechtopstaand?
#5 Boy, dank je wel. Nu zie ik het pas. Ik snapte ook niet wat je bedoelde in #1 (onze opmerkingen werden tegelijkertijd weergegeven voor mij).
Tja, 'Hollandse' hangop met een Nederlandse vlag. En ... klompen!
'oudhollands recept'; komt het uit Zuid- of Noord-Holland?
Totaal geen info op het pak. Kan OK zuivel zijn, kan ook net zo goed niet.
Ik laat zoiets links liggen, maar ik ben ook niet zo zuivel-minded. Ik eet alleen eieren, en gebruik soms wat roomboter etc. om te koken.
Holland, waar ligt dat?
En ik ben ook benieuwd waar de AH Bulgaarse yoghurt vandaan komt.
Maar dat het ok zuivel is, daar twijfel ik niet aan.
@Ria Het pak links met de logo's is een boerenland pak. Die hoeft niets met het potje van de AH van doen te hebben. De logo's zijn i.i.g. niet direct van toepassing.
Bij Boerenland met EKO melk is weidegang verplicht volgens de SKAL normen.
http://www.skal.nl/Home/Artikelen/tabid/99/category/Rundvee en paarden/catid/2/itemid/50/language/nl-NL/Default.aspx
Weidemelk is 120 dgn 6 uur.
Sorry, ik vergat wat mbt mijn eerdere reactie. De retail in NL verkoopt "echte Franse kwark" onder eigen merk die tegenwoordig ook uit België en Duitsland komen...
Zal wel in België of Duitsland gemaakt worden....
OK, we worden natuurlijk meteen wantrouwig.
'weidemelk'; wat is dat? Is dat een officieel logo? Staan de koeien dan minstens 120 dagen in de wei? en wie controleert dat?
+ het EU-logo voor biologische landbouw eronder, maar dat staat weer niet in de tekst. Raar.
Hollandse hangop; toch niet van import melk, die in Ned. een bewerking krijgt?
Huismerk? Niet veel van te zeggen. AH streeft naar Weidemelk voor 2012 dus het zou zomaar heel verantwoord kunnen zijn. Ik verwacht niet direct dat het EKO is zoals het Campina Boerenland pak ernaast. Maar ik hoop toch op NL weidemelk. Het zo natuurlijk ook gewoon een Pools product kunnen zijn o.i.d.
@Liesbeth: le vrais inspecteur c'est Patrick...