Schrijf een kort berichtje in het commentaarveld hieronder met daarin de actualiteit die de lezers van Foodlog niet mogen missen:
1. Geef het een titel mee IN HOOFDLETTERS
2. neem in het bericht een link (zie hieronder) op naar het bronartikel (of breng zulk hot nieuws dat er nog geen link is, maar waarvan jij de scoop hebt)
3. geef de argumentatie weer: wat is het nieuwsfeit, wie zijn erbij betrokken, waar gaat het precies over en hoe zit het met de antwoorden op de vragen: wie, wat, waar, hoeveel en waarom? (wat je ervan vindt, mag je ook zeggen maar pas in laatste instantie, blijf vooral bij de feiten)
Hulp
Vragen of hulp nodig? Laat het weten in de commentaren.
Nieuwsbrieven
Iedere avond gaat onze nieuwsbrief uit met het nieuws dat hier wordt gemaakt. Van het 'beste bericht van de dag' maken we een apart nieuwsbericht. We hopen op een zo compleet mogelijke dekking.
De mooiste en meest newsy bijdragen krijgen bovendien een plek in de WEEKEND die Foodlog op zaterdag aan zijn nieuwsbrieflezers verstuurt; uiteraard doen we dat met vermelding van de auteurs.
Maken van een link
Om een link in je tekst rood en doorklikbaar te maken doe je het volgende:
- Stel dat je wilt verwijzen naar http://www.foodlog.nl/dit-is-een-voorbeeld
- Typ [ u r l = (dus blokhaak, de drie letters url, en het is-gelijk teken, maar dan zonder spaties)
- Na het = teken typ of plak je de gewenste link, en meteen daarachter sluit je af met een blokhaak: ]
- Tik dan de tekst waar de lezers op kunnen klikken, in dit geval 'voorbeeld'
- Activeer de link door af te sluiten met [ / u r l ] (dus: blokhaak, slash, de drie letters url, afsluitende blokhaak, ook weer zonder spaties).
Je link ziet er dan getypt zo uit: [ url = http://www.foodlog.nl/dit-is-een-voorbeeld ] voorbeeld [ / url ] (zonder spaties). In de reactie zie je alleen 'voorbeeld' terug, in het rood en dus klikbaar.
Zo makkelijk is dat.
Fotocredits: 'Newspapers', Dave Crosby
ALIDIS WORDT GROOTSTE INKOOPGROEP EUROPA
Belgische Colruyt, het Zwitserse Coop en het Italiaanse Conad treden toe tot de inkoopalliantie Alidis . Daarmee ontstaat het grootste inkoopblok van Europa met een jaaromzet van €140 miljard in 23.000 winkels. Bij Alidis (Alliance Internationale de Distributeurs) zijn het Duitse Edeka, het Spaanse Eroski en het Franse Groupement des Mousquetaires (Intermarché) aangesloten. De kartelwaakhonden moeten de transacties nog goedkeuren.
De nieuwe samenwerking is door Colruyt bekendgemaakt in een persbericht. Bestuurder Frans Colruyt verwacht dat zijn bedrijf grote voordelen gaat halen uit de samenwerking. ‘Ik denk aan meer innovatie en variatie in het productaanbod en aan een nog betere verhouding prijs/kwaliteit, zowel voor onze huismerken als voor de internationale merken.’
Inkoopallianties in de supermarktwereld zijn een ingewikkelde zaak. Vaak zoeken partijen van ongeveer dezelfde kracht elkaar op. Daarom wordt gespeculeerd over wat de voorgenomen combinatie van Ahold en Delhaize gaat doen. De keten wordt zo groot dat ze in hun huidige inkoopverbanden mogelijk uit de toon vallen. Aldus Jan Cees Bron op Boerderij.nl