Op dit moment heeft het bedrijf 453 'drives', zoals pick-up points in Frankrijk heten. Daarmee genereert het volgens bronnen van RetailDetail een omzet van € 1,5 miljard.
In Nederland breekt het pick-up point inmiddels ook langzaam maar zeker door. AH heeft er 13, veelal op plekken die niet naast de winkel gevestigd zijn. De andere supers volgen.
We willen het eens weten van Foodloglezers:
- maak je er al gebruik van?
- wil je er gebruik van maken?
- wellke voordelen zie je?
- welke nadelen zie je?
Fotocredits: Drive E.Leclerc, vestiging Narbonne, Foodlog Media
Pickup points zullen zeker in een behoefte voorzien.
Ik heb er geen behoefte aan. Online bestellen en thuisbezorgen maakt da ik nu eindelijk veel makkelijker gezonder eet dan in de tijd dat ik in de supermarkt kocht.
Online maakt het ook veel makkelijker om boodschappen te bestellen die buiten het standaard supermarkt assortiment vallen. Gericht dus die zaken kopen die je zelf verantwoord vindt.
Mijn grootste probleem met (online) supermarkten is dat om werkelijk te weten wat je koopt, je de kleinste lettertjes moet lezen en dan nog een raadsel moet ontcijferen om te weten wat je koopt. (Helaas doen steeds meer biologische producten daar net zo hard aan mee, maar 'pakjes' koop ik nauwelijks meer)