De autonome groei - zonder het effect van overnames - kwam uit op 7%. In het premiumbiersegment groeide Heineken met 4,8%. De nettowinst bedroeg €265 miljoen, meldt de brouwer in een handelsbericht.

Chinees nieuwjaar en Pasen
Bestuursvoorzitter Jean-François van Boxmeer spreekt van een goed eerste kwartaal. Heineken wist in alle regio's waar de brouwer actief is het volume op te voeren. Door het Chinees nieuwjaar in Azië nam het volume in die regio met 23% toe. De vroege Pasen droeg ook bij aan de verkoopstijging. In de regio America's bedroeg de autonome groei 8,2%, in Europa 2,3%.

In Nederland liet Heineken geen groei zien. Dat komt volgens de bierbrouwer doordat het bedrijf 'minder meedeed aan prijsacties van supermarkten'.

Eigen kracht
Heineken gaat er van uit dat het de omzet over heel 2016 op eigen kracht zal weten op te voeren. De winstmarge zal naar verwachting ook verder verbeteren.

Fotocredits: 'Soccer is on again in Holland. Winter stop is over. So: Keep Calm and have a brewski. Watch Studio Sport.', Angelbattle bros