HAK blijft onvermoeibaar ijveren om van Nederlanders weer 'echte bonen(vr)eters' te maken. Boegbeeld Herman den Blijker introduceert 4 nieuwe bonenschotels in stazak, die met rijst of wraps erbij een complete maaltijd vormen. De schotels zijn geïnspireerd op de populairste bonenmaaltijden wereldwijd. In de nieuwe campagne 'breekt' Herman den Blijker dan ook 'in' op reisprogramma's. "Met deze producten trekken we een jongere doelgroep die gezond eten en gemak aanspreekt", aldus Nicole Freid van HAK. Maandag won HAK een zilveren Effie voor de ‘bonen erbij’ campagne. Sinds de start van de campagne realiseerde HAK een stijging van 18% in verkoopvolume.
Bron: MarketingOnline - HAK is nog lang niet klaar met bonen
Verstandige burgers kopen geen Hak maar Huismerk of Andermerk en besparen aldus zomaar 30-50 cent op een potje waar precies hetzelfde in zit en veelal ook van Hak afkomstig is.
Nog verstandiger burgers weken de bonen zelf en laten hun culinaire fantasie er op los.