Een toenemend - voor supermarkten relevant - maatschappelijk probleem is obesitas (overgewicht). Momenteel kampt 40 tot 45% van de volwassen Nederlanders met overgewicht. Bij kinderen gaat het om 12,5%. Waarschijnlijk zullen deze percentages in de toekomst toenemen. Uit onderzoek van GfK blijkt dat mensen met overgewicht vaak impulsief zijn, gevoeliger voor informatie en makkelijker te beïnvloeden. Ze ervaren vaker financiële beperkingen en nemen vaker deel aan spaarprogramma`s.
Verder zijn mensen met overgewicht niet meer of minder winkeltrouw en ook niet afwijkend innovatief in hun winkelgedrag. Albert Heijn trekt relatief meer klanten zonder overgewicht. Jumbo, Lidl en Dirk van den Broek/Bas vd Heijden trekken relatief veel mensen met overgewicht. Bij Super de Boer winkelen relatief meer oudere mensen met overgewicht.
Plus trekt relatief meer jongere mensen met overgewicht.
bron: foodmagazine
Marcel, aiaiai. En je had natuurlijk nog geen Frans gehad. Pinard is voor een Fransman nl. een merk om vooral nooit op wijn te zetten. Du pinard =
- (op z'n best) een slobbertje
- (meer courant, ' c' est du pinard!' ): bocht
Ze waren dus eerlijk ;-)