De Franse fastfoodketens maken zich zorgen: hun klanten vinden hun aanbod te duur en zoeken goedkopere alternatieven bij de bakker en de supermarkten, die daar met een aanbod op maat op inspringen. Te duur vindt 46% van de klanten 'La Brioche dorée', 38% KFC, 36% Subway, 34% McDonald's en zelfs 52% de bakkersketen Paul.
De ondervraagden geven aan dat ze hun fastfoodlunch gaan vervangen door een aankoop bij een bakker (39%), opnieuw naar een echt restaurant te gaan (37%) of zelf iets in de supermarkt gaan halen (35%). De Franse consumenten zijn bereid voor een lunch (broodje, drankje en dessert) 6,3 - 6,5 euro uit te geven. In de onderzochte ketens schatten ze gemiddeld 7,5 euro kwijt te zijn.
De ondervraagden geven aan dat ze hun fastfoodlunch gaan vervangen door een aankoop bij een bakker (39%), opnieuw naar een echt restaurant te gaan (37%) of zelf iets in de supermarkt gaan halen (35%). De Franse consumenten zijn bereid voor een lunch (broodje, drankje en dessert) 6,3 - 6,5 euro uit te geven. In de onderzochte ketens schatten ze gemiddeld 7,5 euro kwijt te zijn.