Et pour les Flamands et les Néerlandais la même chose!
Dat doet een wetgever toch? Hij dwingt met stil te staan aan het kruispunt, wanneer het rode stoplicht brandt.
Dat doet een wetgever toch? Hij dwingt met stil te staan aan het kruispunt, wanneer het rode stoplicht brandt.
'dwing' en 'schrijf voor', zo citeer je Korthals.
Ik voel me niet aangesproken, hoor :-)
Over de Sovjet Unie. Na de vrijemarkt-douche lijkt het me er niet echt op verbeterd te zijn met democratie noch corruptie. Maar da's een ander verhaal.
Maar... waar haal je dat nu eigenlijk vandaan, dat van die dwang?
Met dwang hebben ze de hele Soviet Unie ooit groot gekregen. Uiteindelijk werkte het alleen niet. Fraude tierde welig.
Verder leuk filmpje hoor, maar als het voor producten met een Ik Kies Bewust-logo, tennisballen of pakken meel was geweest had ik het ook leuk en irrelevant gevonden.
"wat heeft dit met fair trade te maken. Valt daar niks over te vertellen dan?"
Da's een zeer goede bedenking. Kennelijk gaan de makers ervan uit dat de idee al gekend is, maar het aankoopgedrag nog kan verbeteren.
Is dit ook niet een gevolg van de 'democratisering van de media'?
"De consument vertrouwt niemand en koopt dus het goedkoopste.(...) Dwing de sterkste ketenpartners, zoals de supermarkten en de grote voedingsbedrijven, meer duidelijkheid te geven over waar hun voedingsproducten vandaan komen, en schrijf voor dat ze een tiende van hun reclame uitgaven besteden aan onafhankelijk geproduceerde informatie."
schreef Michiel Korthals, hoogleraar toegepaste filosofie aan Wageningen Universiteit, vorig jaar.
Of dit het antwoord vanuit de fairtrade is??
Lang geleden had je in Nederland een reclamespot van de Direktbank. Mensen namen met een klap op de hoorn de telefoon op. De PTT schijnt tienduizenden kapotte telefoons voor haar kiezen te hebben gekregen.
Als dit net zo'n rage wordt, wordt boodschappen doen gevaarlijk.
Ennuh ... wat heeft dit met fair trade te maken. Valt daar niks over te vertellen dan?
ik bedoel... hij dwingt mij stil te staan...
Maar gisteren dacht ik nog op de bus: K3 en Studio 100 hebben meer voor het integratiewerk naar migranten gedaan dan 20 of wat jaar straathoekwerk. De kleintjes van vandaag bij ons in de mijnstreek kijken allemaal Ketnet en kennen allemaal de liedjes van K3 vanbuiten. Dat was ooit anders. In die zin kan "de markt" ook positief werken, natuurlijk.
Maar het verhaal van de stervende banaan toont dat wanneer noch de overheid, noch het bedrijfsleven reageert... ja, wat dan?
Even over naar Korthals, dan maar /_°