Dit berichtje staat vandaag in De Pers:
Dick, nu trek je discussie ineens volledig breed. In mijn ogen indien een consument terug gaat naar de kern van voeding, ga je steeds verder terug naar het primaire product. Een goede ambachtelijke slagerij, liefst met eigen slacht is in mijn ogen een goede foodwinkel. De activiteit is de belevenis en hoeft niks te worden gecreerd, enkel slecht gecommuniceerd. Heb wel het gevoel dat het omslag in denken in therorie wel gemaakt kan worden, maar de implementatie hiervan niet met zevenmijlslaarzen gedaan kan worden. De verschillen tussen consumenten en hun beleving van voeding en hun gedrag inmiddels extreem. Door met een been in het boerenachterland te staan en met een been in de stad, worden deze verschillen mij vaak pijnlijk duidelijk. De gemiddelde stedelijke consument heeft ondanks alle initiatieven de laatste jaren, nog nooit zo ver van zijn voeding afgestaan. Krijg soms het gevoel dat ik met synthetische individuen te maken heb.
Gloeiend mooi gezegd: "De activiteit is de belevenis, er hoeft niks te worden gecreëerd." Er wordt raar gecommuniceerd.
En voorts: die winkels zijn een teken van veranderende business modellen. Daarin zit het spannende begin van een niet meer door de wederverkoper beheerste wereld. Turlijk, het gaat jaren duren - vermoedelijk zomaar 20 en maar .