De verkoop van de Senseo vlakt een beetje af, terwijl de verkoop van espressomacines in 2006 met 65% is gegroeid. Ze maken inmiddels 12% van de verkoop in koffiezetapparaten uit. Dat blijkt volgens FoodHolland uit cijfers van de Vlehan, de vereniging van leveranciers van huishoudelijke apparaten. Met name de luxe espressoapparaten als de Nespresso van Nestlé, met kant-en-klare cupjes vol gemalen koffie, zijn populair.
Men kiest dus graag voor apparaten die het gemak van de Senseo benaderen, maar meer koffiesmaak em -aroma geven. Is het puur de aantrekkende economie waardoor er simpelweg voor duurdere spullen wordt gekozen, of is het volk via het opstapje van de Senseo hongerig geworden naar bijzonderder koffie?
hallo,
Ja dat klopt ben ook erg tevreden nu, en opzich maakt de prijs me niet uit gezien het verbruik ook zakelijk is maar was toch benieuwd is er imitatie en hoe smaakt ie zit er geen verschil in dan zou het leuk zijn als hij goedkoper is. alleenrecht maakt vaak de prijs alleen let op waarneer de verkkop hoger word en dus de supermarkt er ook mee begint gaat de prijs omlaag maar de klanditie zal hoger worden