Broccoli
"I hate that stuff", zei George Bush I. Velen zeiden het hem na. Nu moet uitgerekend broccoli echt lekker worden gecampaigned. In Nederland pakte Food Guerilla de campagne op.
CAMPAIGN COMMERCIAL from Boomerang Motion on Vimeo.
Nieuwe saus
Remia maakt weer eens wat anders en wil dat natuurlijk wel verkopen. Hoe maak je van niets nieuws maar alleen iets anders, tóch iets wat mensen willen kopen? Wees eens een eerlijk: moest je glimlachen of niet?
"Wanna act like a man, eat like a man." Nieuwe sauzen van Remia. Het motief achter de video is duidelijk (gewoon verkopen) en helemaal zelf betaald en zelf naar de markt gebracht via onder meer deze viraal:
BD boerderij
De Zonnehoeve zoekt geld voor een biodynamisch kringloopboerderij. De jonge Ethiopische-Nederlandse boer Tekà Kappers zette met zijn collega's het initiatief op doorgaan.nl om dat ze hun eigen melk willen gaan verkopen. Nu wordt die vermengd met melk van allemaal andere biologische boeren. Via doorgaan.nl wordt De Zonnehoeve geholpen om via crowdfunding geld bij elkaar te halen voor een eigen melkfabriekje. Daar helpt het professionele communicatie en PR-bureau Coebergh bij. Maar wat moet zo'n lief, leuk en aardig bedrijf bij zo'n bureau. Kan dat wel? Gaat dat straks niet helemaal fout als ze de smaak van het professioneel geld bij elkaar halen eenmaal te pakken hebben?
Tekà kun je liken én crowdfunden door naar doorgaan.nl te gaan.
Gewoon écht
Echt en fake. Hoe hou je het nog uit elkaar. Gaat het echt ergens over of is het gewoon mode waar mensen handig geld aan verdienen? Uiteraard moeten al die campagnes ergens van betaald worden.
Vandaar de vraag: welke campagne vind je écht gewoon 'no shit'? En waarom?
Fotocredits: still, viral Remia
Het Remia filmpje kan ik niet zien, staat op 'prive'.
Nr 1 vind k grappig, maar zal mij niet aanzetten tot het eten van nog meer broccoli dan ik nu al doe.
3: ambivalent. Leuk van die jonge, enthousiaste mensen, maar ze mogen dat enthousiasme wel wat meer uitstralen. Of is het juist dat clou dat de koe het enthousiasme uitstraalt?
Over het effect van reclame: Ik ben dus 1 van die mensen die inderdaad min of meer uit principe, geen A-merken koopt. Om te beginnen koop ik vrijwel geen pakjes en zakjes, maar ook in de non-food zul je mij vrijwel niet (zeg nooit nooit) betrappen op A-merk consumerisme.