De Vegetarische Slager doet goede zaken. De producten van het merk krijgen wereldwijd erkenning als kwaliteits-en-niet-van-echt-te-onderscheiden-vleesvervanger, sinds een recensent van The New York Times de kipstukjes niet van echt bleek te kunnen onderscheiden en de Slager met zijn nepbal toch derde werd in de Gouden Bal-verkiezing van De Telegraaf.
Het aantal verkooppunten (groentezaken, slagerijen, ecowinkels en supermarkten als Jumbo, Coop, Deen, Hoogvliet en het Belgische Delhaize) stijgt gestaag. Volgens oprichter Jaap Korteweg werd in 2013 een omzet van 3 miljoen euro bereikt, waarmee het bedrijf break-even draaide.

Korteweg heeft de ambitie om uiteindelijk 'de grootste slager ter wereld [te] worden’. Met een glimlach, want hij is natuurlijk geen slager. Wel is hij er van overtuigd dat "plantaardig vlees de bio-industrie kan overnemen", zegt hij in een interview met het FD. De Nederlandse vleesmarkt is ongeveer 4 miljard euro groot, vleesvervangers maken daar zo'n 2% van uit, meldt het FD.

Als belangrijke stappen op weg naar de realisering van zijn doelstelling noemt Korteweg uitbreidingen van het assortiment, samenwerking met een vleesmerk en de opening van een eigen fabriek in 2014.